Uyanan Gençlik

Eğitim Kategorileri => Yazılı Soruları => Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) => 5. Sınıf => Ortaokul (5-8. Sınıflar) 📚✏️ => II. Dönem => Konuyu başlatan: uyanangenclik - Mar 13, 2025, 09:48 ÖÖ

Başlık: 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 2. Dönem 1. Yazılı Senaryo ve Soruları
Gönderen: uyanangenclik - Mar 13, 2025, 09:48 ÖÖ
1. Namaz kılmadan önce yapılan ön hazırlıklar nelerdir?

2. Namaz ibadetinin insan hayatına kazandırdığı olumlu etkileri yazınız.
Allah'a Yakınlık: Namaz, insanı Allah'a yaklaştırır ve manevi huzur verir.
İç Huzur ve Mutluluk: Düzenli olarak namaz kılan kişi, stres ve kaygılardan uzaklaşır.
Sabır ve Şükür: Zorluklar karşısında sabretmeyi ve Allah'a şükretmeyi öğretir.
Doğruluk ve Dürüstlük: Namaz, insanı kötülüklerden ve yanlış davranışlardan alıkoyar.
Sorumluluk Bilinci: Kişiye disiplinli ve düzenli bir yaşam alışkanlığı kazandırır.
Toplumsal Dayanışma: Cemaatle kılınan namaz, birlik ve beraberlik duygusunu güçlendirir.
Sağlık ve Hareket: Namazın fiziksel hareketleri vücudu zinde tutar ve kan dolaşımını destekler.
Zihinsel Odaklanma: Düzenli namaz, dikkat ve konsantrasyonu artırır.

3. Ayet nedir? Özellikleri nelerdir?
Ayet, Kur'an-ı Kerim'deki surelerin içinde yer alan her bir cümle veya cümle grubuna verilen addır.

4. Cüz nedir? Özellikleri nelerdir?
Kur'an-ı Kerim'in her biri yaklaşık 20 sayfa olan 30 eşit parçaya ayrılmış bölümlerine cüz denir.

5. Kur'an-ı Kerim'deki En Uzun ve En Kısa Sureler hangileridir?
✅ En Uzun Sure: Bakara Suresi (Ayet Sayısı: 286)
✅ En Kısa Sure: Kevser Suresi (Ayet Sayısı: 3)

6. İlk Vahiy Hakkında Bilgi veriniz.

7. Kur'an-ı Kerim'in Ana Konuları nelerdir?

8. Kıssa nedir? Örnek veriniz.
Kıssa, Kur'an-ı Kerim'de geçmiş peygamberlerin ve toplumların başından geçen olayların ibret ve ders alınması için anlatıldığı hikâyelerdir.
Örnek: Hz. Musa ve Firavun Kıssası, Hz. İbrahim ve Nemrut kıssası, Yusuf (a.s.) Kıssası,

9. Kevser Suresi'nin Okunuşunu yazınız.
Bismillâhirrahmânirrahîm
İnna a'taynâke'l-kevser.
Fe-salli li-Rabbike venhar.
İnne şâni'eke huve'l-ebter.