Alm.Mähdrescher (m), Fr.Moissoneuse-batteuse (f), İng.Combine- harvester.
Hasadın bütün geleneksel işlemlerini yerine getirmek için tasarlanmış makina.
Ekin biçen, döven, taneleri ayıran, samanı deste veya balya durumuna getiren makine.
Tarladaki ekini hem biçer hem de harman yapar. Tarım alanlarında rastlanan tarım makinalarının en büyüğü ve en önemlisi biçerdöverdir.
On dokuzuncu yüzyıldaki sanayi inkılabıyla beraber tarım sanayiinde de atılım yapılmış ve bunun en önemli sonuçlarından biri; geleneksel usullerle orak ve insan-hayvan kuvvetiyle yapılan hasadın, biçerdöverlerin geliştirilmesiyle makinalaştırılması olmuştur. Bu yüzyılın başlarında biçme için orak makinası, tanelerin samandan ayrılması için harman makinası gerçekleştirilmiş, nihayet 1835’te A.Y.Moore Michigan’da biçme, dövme, harmanlama ve temizleme işlemlerini tek bir makinada birleştirerek ilk biçerdöveri yapmıştır. İlk makinalar, hayvanlar tarafından çekiliyordu.Yüzyıl sonunda buharlı traktörler kullanılmaya başlandı. Birinci Dünya Savaşı sıralarında tarım işçisi bulma zorluğu biçerdöver kullanımını yaygınlaştırdı. 1922’de Massey-Harris, biçme ve harmanlama işlemlerinin benzinli motor ile tahrikini gerçekleştirdi. 1924’te aynı şirket biçerdöverin kendi hareketini de motorize ederek makinayı tam otomatik hale getirdi. 1935’te Wisconsin’deki Allis- Chalmers şirketinin, tek kişinin kullanabileceği bir biçerdöveri gerçekleştirmesi devlet işletmelerinde kullanılmasıyla başlamıştır.
Çalışması: Döner kanatlarla çekilen ekin, bıçaklar tarafından dibinden kesilir. Döner burgularla ortaya doğru taşınan ekin başları buradaki elevatörlerle, harman yapılmak üzere biçerdöverin “Tambur”una taşınır. Ekin, tanecikleri başaktan ayrılan çubuklarla kaplanmış silindir biçimindeki tamburda harman olduktan sonra saman dışarı atılmak üzere bir taşıyıcı vasıtasıyla makinanın arka kısmına taşınır. Taneler ise kalbura dökülerek kabuk ve büyük parçalardan ayrılır. Kalburdan geçen taneler hava akımı sayesinde savrularak, diğer kabuk ve çöplerden ayıklanır ve makinanın dibine gelir. Buradan bir burgu aracılığıyla yukarıdaki bir depoya, oradan da bir başka burgu ile kamyon ve römorklara aktarılır.