Değerli öğrenciler, 8. sınıf 2. ünite “Road to Success” (Study Skills) kapsamında işlenen diyaloglar, okuma parçaları, önemli kelimeler ve dilbilgisi yapılarına özet olarak bu sayfada değineceğiz.
1) Look at the picture. Answer the questions. (Resime bakınız ve soruları cevaplayınız.)
Öğretmeniniz aşağıdaki resime göre sorulara cevap vermenizi isteyecek.
1. What does the little girl look like?
She has black eyes. She is slim. She looks seven years old. She is cute.
2. What does the woman look like?
She has braun eyes and fair hair. She is middle-aged.
3. Is the little girl daughter of the woman?
No, she isn't.
4. What does the woman do?
She is a teacher.
5. What’s the woman doing now?
She is listening to the little girl.
6. What’s the little girl doing now?
She is talking to her teacher.
2) What’s Gillian’s problem? Look at the tables and find out. Then, circle the correct option.
(Gillian’nın sorunu nedir? Tabloya bakınız ve bulunuz. Daha sonra doğru seçeneği işaretleyiniz.)
A. Gillian is afraid of entering a competition. (Gillian, bir yarışmaya girmekten korkuyor.)
B. Gillian is afraid of taking an exam. (Gillian, bir sınava girmekten korkuyor.)
3) Read the dialogue between Gillian and Mrs. Honey. Pay attention to the highlighted words and the phrases. Then, circle the correct options.
(Gillian ve Bayan Honey arasında geçen konuşmayı okuyunuz. Koyu renk kelimelere dikkat ediniz. Doğru olan ifadeyi yuvarlak içine alınız.)
Şimdi aşağıdaki konuşmayı okuyunuz, doğru olan ifadeleri/kelimeleri tahmin ediniz ve Türkçeye çevirmeye çalışınız.
Gillian: May I speak to you, ma’am?
Mrs. Honey: Sure, dear. How can I help you?
Gillian: I’d like to talk about the Maths exam. Well, I can’t take the exam today.
Mrs. Honey: Why? What’s the mather with you? Are you ill?
Gillian: Err… Yes, I am ill. Actually, err… I am not ill. I am a bit 1) excited/ calm.
Mrs. Honey: Why are you excited?
Gillian: Because I’m 2) ready/ not ready for the exam.
Mrs. Honey: Are you sure?
Gillian: Yes, I am.
Mrs. Honey: Gillian, you are a bit 3) worried/ happy. I think you are a 4) lazy/
hard-working student.
Gillian: Are you sure?
Mrs. Honey: Yes, I am. You 5) always/ never study daily and you do your
homework every day.
Gillian: But I’m not 6) bad at/ good at Maths. I always get 7) low/ high grades in exams. I hate exams.
Mrs. Honey: I think you’ll do well in this exam if you stay calm. I am sure about you. First, 8) give/ take a deep breath. Second, go and study until the exam. Finally, give me a hug.
Gillian: Thank you, Mrs. Honey. I love both you and Maths.
4. Read the dialogue between Gillian and Mrs. Honey in activity 3 again. Then, answer the questions.
(Gillian ve Bayan Honey arasında geçen konuşmayı tekrar okuyunuz ve aşağıdaki soruları cevaplayınız.)
1. Why does Gillian want to talk to her teacher? (Gillian neden öğretmeniyle konuşmak ister?)
2. Is Gillian ill? (Gillian hasta mıdır?)
3. Is she worried? (O endişeli mi?)
4. Why is she worried? (O neden endişeli?)
5. Does she always get low marks? (O hep düşük notlar mı alır?)
6. Does she always study daily? (O daima günlük mü çalışır?)
7. How often does she do her homework? (O ne sıklıkta ödev yapar?)
8. Is Mrs. Honey sure about Gillian? (Bayan Honey Gillian hakkında emin mi?)
5. bölümde benzer bir konuşma hazırlayıp sınıfta canlandırmanız istenmektedir.
Bu bölümde kısa ve açık ifadeler kullanmanız ve yavaş konuşmanız istenmektedir. Karşınızdakinin sorularını iyi dinleyip, kısa cevaplar vermeniz gerekmektedir. Diyalog hazırlarken aşağıdaki ifadelerden yararlanabilirsiniz.
Konuşmaya ilk girişte “Can I speak to you, ma’am/sir?” ile konuşmak için izin isteyebilirsiniz. Ancak bu kısımda karşınızda öğretmeni canlandıran kişi bayansa ma’am, erkekse sir kullanmanız gerekir. İzin isterken soruyu May I veya Can I ile sorabilirsiniz.
Ders kitabınızda “Sure, dear. How can I help you?” şeklinde böyle bir soruya cevap verilmiş. Aynısı olmaması açısından “Of course, I listen to you.” (Tabi ki seni dinliyorum) veya “Certainly, let me help you.” gibi farklı ifadeler de kullanabilirsiniz.
Ardından ne hakkında konuşmak istediğinizi “I would like to talk about …” veya “I want to talk about the competition” şeklinde belirtebilir ve sorunun ne olduğuyla ilgili kısa bir cümle kurabilirsiniz: “I don’t want to join the competition” gibi…
Gerisi hayal gücünüze kalmış. Zaten ders kitabınızda birkaç tane örnek de mevcut. :)
Bu bölümde Şimdiki Zaman (Present Continuous Tense) konusunun tekrar edilmesi gerekiyor. Daha önce
Ders kitabınızın 6. bölümünde aşağıdaki ifadeleri kullanarak (üstteki örneklerde olduğu gibi) resimlere uygun şimdiki zaman cümleler kurabilirsiniz.
make a plan: plan yapmak
study after midnight: gece yarısından sonra çalışmak
study at the library: kütüphanede ders çalışmak
listen to their teacher carefully: öğretmeni dikkatlice dinlemek
do homework: ödev yapmak
do a practice test: test çözmek
be late for the class: sınıfa geç kalmak
concentrate on his studying: derse odaklanmak
take notes: not almak
7) 2. ünite 7. bölümde aşağıdaki ifadelerin resimlerle eşleştirilmesi istenmektedir.
Bu etkinliği yapabilmeniz için aşağıdaki ifadelerin Türkçesini öğrenmeniz gerekir.
1. Take notes. (Not al.)
2. Don’t be late for the classes. (Sınıfa geç kalma.
3. Listen to your teachers carefully. (Öğretmenini dikkatle dinle.)
4. Do homework and study daily. (Ödevini yap ve günlük ders çalış.)
5. Get help from your parents. (Anne-babandan yardım al.)
6. Study in a quiet place. (Sessiz bir yerde çalış.)
7. Don’t stay up late the night before exams. (Sınav öncesi gece geç saatlere kadar ayakta kalma.)
8. Always do practice tests. (Her zaman alıştırma ve test çöz.)
9. Make a plan. (Bir plan yap.)
10. Turn off your mobile and focus on your studying. (Cep telefonunu kapat ve derse odaklan.)
11. Have a rest. (Dinlen.)
12. Take exercise. (Egzersiz yap.)
8) 2. ünitenin 8. bölümünde broşürü okumanız ve konu cümlesinin, destekleyici ayrıntıların ve örneklerin altını çizmeniz istenmektedir.
Broşürde geçen önemli kelimeleri öncelikle gözden geçirelim.
become: olmak
vet: veteriner
novelist: roman yazarı
designer: tasarımcı
engineer: mühendis
handy: kullanışlı
tip: ipucu
follow: takip etmek, izlemek
rewrite: tekrar yaz
miss: kaçırmak
class: ders
carefully: dikkatlice
daily: günlük
grade: not
trouble: sorun
understand: anlamak
quiet: sessiz
pass: geçmek
easily: kolayca
spend: harcamak
focus: odaklanmak
chat: sohbet
lose: kaybetmek
reward: ödül
Broşürde geçen yazı konusu “Topic Sentence” (konu cümlesi): You should follow these handy tips if you want to be successful in school life. (Okul hayatında başarılı olmak istiyorsanız şu kullanışlı ipuçlarını uygulamalısınız.)
Konu cümlesinden yola çıkarak okul hayatında başarılı olmak için gerekli şeylerin neler olduğunu yazıda bulunuz.
Aşağıdaki gibi destekleyici cümleler:
Take good notes. (Not alınız)
Don’t miss classes. (Dersleri kaçırmayınız)
Listen to your teachers carefully. (ÖĞretmeni dikkatli dinleyiniz)
Do your homework and study daily. (Ödevlerinizi yapınız ve günlük çalışınız)
gibi…
8. bölümde broşürde geçen konu cümlesi (topic sentence) ve destekleyici bilgileri (supporting details) bir sonraki 9. bölümde belirtilen alanlara girmeniz gerekecektir.
10. bölümde ise 8. bölümde verilen bazı kelimelerin anlamlarıyla eşleştirilmesi istenmektedir.
handy = helpful
tip = advice
daily = every day
grade = mark
reward = prize
gibi…
11. bölümde if, and, but, because gibi yapıları da kullanarak 8. bölümdeki yazının kısa bir özetini yazmanız istenmektedir. Kelimelerin yazılışlarına dikkat etmeniz istenmektedir.
12. bölümde verilen örnek diyaloga benzer bir konuşma hazırlamanızı ve arkadaşınızla sınıfta canlandırmanızı öğretmeniniz isteyebilir.
Ders kitabının sonraki bölümlerinde daha çok listening (dinleme) etkinlikleri ve öğrendiğiniz kelimeleri pekiştirmeye yönelik diyaloglar vs yer almaktadır.
Bu üniteden başarılı olmak için ders kitabında geçen ve öğretmeniniz tarafından verilen tüm kaynaklardaki kelimeleri ve ifadeleri ezberlemeniz ve tekrar etmenizi tavsiye ederiz.