Türk-İslâm Edebiyatı - Kendimizi Sınayalım

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ders Hocası

  • Hocanın Biri
  • *******
  • Join Date: Eki 2016
  • Yer: Hatay
  • 63863
  • +526/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Arif Arslaner
Türk-İslâm Edebiyatı - Kendimizi Sınayalım
« : 27 Şubat 2018, 15:21:22 »
1.Aşağıdakilerden hangisi Türk-İslâm edebiyatının doğrudan dinî kaynaklarından
sayılmaz?
a. Sünnet
b. Ahbârü’l-Arab
c. Kısas-ı Enbiyâ
d. Fıkıh
e. Tasavvuf

2. Genellikle âşık edebiyatı, halk edebiyatı ve folklor ürünlerinin toplandığı
anonim mahiyette bir mecmua türü olarak tarif edilen eserlere ne ad verilir?
a. Cönk
b. Tabakat
c. Müntehabât
d. Mesnevî
e. Divan

3.Ali Şîr Nevâî tarafından Çağatayca kaleme alınan tezkirenin adı aşağıdakilerden
hangisidir?
a. Atrabül-âsâr
b. Tezkire-i Şuarâ-yı Bağdâd
c. Mecâlisü’n-nefâis
d. Gülşen-i Şuarâ
e. Menâkıb-ı Hünerverân

4. Aşağıdakilerden hanğisi Türk-İslâm edebiyatını tanımak, öğrenmek ve
doğru biçimde günümüze aktarmak için yapılacak araştırma ve çalışmalarda
başvurulacak klasik kaynaklardan biri değildir?
a. Sufi tabakatları
b. Tezkiretü’ş-Şuarâlar
c. Tezkire-i Hattâtîn
d. Harabât
e. Hadîkatü’l-vüzerâ

5. “Kur’an ve hadisin kaynak oluşu” kavramı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden
hangisi doğrudur?
a. Kur’an dinin kaynağıdır.
b. Hadis dini yaşamanın rehberidir.
c. Tasavvuf bir müslümanın asla ihmal etmemesi gerekli bir alandır.
d. Peygamber kıssaları dini hayatın vazgeçilmezidir.
e. Dinimiz ve kültürümüz en gür ve etkili şekilde bu kaynakların tamamından
beslenmiştir.

CEVAP ANAHTARI
1. b. Ahbârü’l-Arab
2. a. Cönk
3. c. Mecâlisü’n-nefâis
4. d. Harabât
5. e. Dinimiz ve kültürümüz en gür ve etkili şekilde bu kaynakların tamamından
beslenmiştir.