1. Selefiyye mezhebinin prensiplerinden olan “Allah’ın Kur’ân ve hadislerde
kendisini nitelendirdiği, tanıttığı şekilde O’nu kabul etmek ve naslarda yer
alan nispetlendirmeleri onaylamak” düşüncesi aşağıdaki terimlerden
hangisiyle karşılanabilir?
a. Takdis
b. Aczi itiraf
c. Keff
d. Tasdik
e. İmsak
2. I- Haricîlik,
II- Mutezile.,
III- Şiîlik,
IV- Eş‘arîlik
Yukarıda verilenlerden Ehl-i Sünnet’in zıddı olarak Ehl-i Bid’at hangi
mezhebi ifade etmektedir?
a. Yalnızca I
b. Yalnızca II
c. Yalnızca III
d. Yalnızca IV
e. I, II, ve III
3. Mâturîdiyye mezhebinin kurucusu olan Ebû Mansur Maturîdî’nin en
önemli eseri aşağıdakilerden hangisidir?
a. Şerhu’l-Usuli’l-Hamse
b. Kitâbü’t-Tevhid
c. el-İbâne ‘an Usûli’d-Diyâne
d. es-Sehâifu’l-İlahiyye
e. Maturidiyye Akâidi
4. Kazâ-kader meselelerine bakışta Eş‘arîyye mezhebinin yaklaştığı ekol
aşağıdakilerden hangisidir?
a. Cebriyye
b. Mu’tezile
c. Bâtıniyye
d. Hâriciyye
e. Şîa
5. Kazâ-kader meselelerine bakışta Mâturîdiyye mezhebinin yaklaştığı ekol
aşağıdakilerden hangisidir?
a. Bâtıniyye
b. Mu’tezile
c. Nusayriyye
d. Hâriciyye
e. İsmâiliyye
CEVAP ANAHTARI
1. d Yanıtınız doğru değilse, “Ashâb-ı Hadis ve Selefîlik” konusunu
yeniden okuyunuz.
2. e Yanıtınız doğru değilse, Ehl-i Sünnet’le ilgili “İsimlendirme ve
Kavramsal Çerçeve” konusunu yeniden okuyunuz.
3. b Yanıtınız doğru değilse, Mâturîdîliğin gelişmesi ile ilgili konuyu
yeniden okuyunuz.
4. a Yanıtınız doğru değilse, Eş‘arî’nin özellikle kader problemi
konusundaki görüşlerini yeniden okuyunuz.
5. b Yanıtınız doğru değilse, Mâturîdîlik başlığı altında
“Değerlendirme” konusunu yeniden okuyunuz.