Neden AdSense TBM'nizin 0,01 Lira kadar düşük olduğunu merak ediyor musunuz?
Arkasındaki nedenleri ve ortalama TBM'nizi artırmanın yollarını anlamak için tam yerine geldiniz.
Web sitenizde Google AdSense'i kullanıyorsanız,
ziyaretçilerinizin reklamlarda yaptığınız tıklamalardan düşük gelir sorunu ile mücadele etmiş olmalısınız.
Bazen sadece tek bir tıklama size önemli para kazandırabilir ve bazen birkaç tıklama bile yarım lira bile vermez!
Ayrıca, AdSense TBM'nin neden bu kadar düşük olduğunu merak etmeye devam ediyorsunuz.
TBM, Tıklama Başı Maliyettir; bu, ziyaretçinin yaptığı bir tıklamayla kazandığınız gelirdir.
Google'ın blogunuzu veya web sitenizi manuel veya algoritmik bir cezaya çarptırarak cezalandırması da dahil olmak üzere,
düşük TBM'nin ardında birkaç başka neden olabilir.
Önce düşük TBM ile ilgili bazı verilere bakalım. Düşük TBM alıyorsanız, bu verileri tanımlayabilirsiniz!
Bu verileri rastgele seçilen yedi müşteri web sitesinden topladık ve burada bir ortalama sunuyoruz.
Düşük TBMAdSense kullanıcılarının çoğu, Ocak ayına, başlamak üzere TBM oranını düşürerek başlamaktadır. Web sitelerinin tümü düşük TBM ile etkilenmiştir.
Toplam web sitesi: 7
Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı: 2,1 milyon
TBM: 0,11 TL
Gösterim BGBG: 1.23 TL
Sayfa BGBG'si: 2,78 TL
TO:% 1.12
Şimdi neyle uğraştığımıza dair bir fikrimiz olduğu için, düşük TBM'nin arkasındaki nedenleri anlamaya çalışalım.
AdSense kontrol panelinizi analiz etmelisiniz ve sahip olduğunuz çeşitli reklam birimleri için TBM oranını bulacaksınız.
BK'yi belirleyen puanların ne olduğunu görelim.
Anahtar kelimelerTBM oranını belirleyen ilk ve en önemli faktör anahtar kelimelerdir.
Bazı anahtar kelimeler size para getirebilir ve bazıları birkaç kuruş getirir.
Başlamayanların, bu bağlamda anahtar kelimeleri açıklayayım.
Anahtar kelimeler, web sayfanızda görünen ve bu anahtar kelimeleri temel alarak reklamlar alan ve görüntüleyen kelime ve cümlelerdir.
Örneğin, satın aldığınız yeni kamera hakkında bir eleştiri yazdıysanız - muhtemelen o sayfadaki en önemli anahtar kelime
"kamera" olacak ve Google kamera üreticilerinin veya diğer ilgili işletmelerin reklamlarını göstermeye çalışacaktır.
Teklif TutarıTBM'yi etkileyen ikinci faktör, reklamverenlerin bir anahtar kelime için ne kadar para ödediği olduğudur.
Bir anahtar kelime satın almak isteyen reklamverenlerin sayısı arttıkça reklamverenler arasındaki rekabet artar.
Dolayısıyla, teklif miktarı da yükselmeye meylediyor ve yüksek TBM alıyorsunuz.
Bu ipuçları, Google AdSense'i çok daha akıllı bir şekilde kullanmanıza yardımcı olacaktır.
Reklam YerleştirmeReklamların yerleştirilmesi bir başka önemli faktördür. Sayfanızda 5 reklam alanı bulursanız, yüksek TBM'ye sahip olan reklamın ilk alanda yayınlanma ihtimali yüksektir. TBM, sayfanın altına doğru azalır.
Dolayısıyla, beş reklam alanının 4'ünden tıklamalar gelirse - bunun muhtemelen düşük bir TBM elde edersiniz.
(AdSense başarı talebinde bulunanlar için mutlaka okunmalıdır)
Reklam TürleriReklam türleri ayrıca TBM'yi de etkileyebilir. Bazı reklam türleri diğerlerinden daha iyi performans gösterir.
Bu argümanın temeli Google'ın para kazanmak istediği yönündedir.
Dolayısıyla, her zaman daha yüksek tekliflerle reklamları zorlayacaktır.
Diyelim ki, en yüksek teklif veren tarafın sadece bir görsel tabanlı reklamı olduğunu söylüyorum.
Şimdi, Google'ı alanınızda SADECE metin reklamlar göstermeye zorluyorsanız, reklamı en yüksek teklifle kaybedersiniz ve daha düşük tekliflere sahip olan reklamlarla birlikte çalışmak zorunda kalacaksınız.
Bu nedenle, reklam alanlarınızda daha az kısıtlama koymak daha iyidir.
ZamanlamaBiraz daha az bilinen faktör mevsimdir!
Evet, reklamverenler bayramlarda ve hafta sonlarında düşük teklifler vermek eğilimindedir.
Dolayısıyla, bu saatlerde TBM'niz düşükse-endişelenmeyin, sadece mevsimlik!
En yüksek teklifler, genellikle, haftanın çalışma saatlerinde ve haftanın çalışma günlerinde gelir.
Coğrafi HedeflemeReklamverenler zamanla aynı coğrafi bölgelere de hedef olabilirler. Bu fazla kontrol sahibi olmadığınız bir şey.
Yüksek teklif sahipleri, reklamlarını yalnızca Avrupa'da gösterecek şekilde seçtiyse ve ziyaretçilerinizin çoğu Asya'dan gelmişse, iyi bir TBM almanız olası değildir.
Yerleşim HedeflemeReklamverenlerin reklam alanlarını seçmesine de izin verilir.
Örneğin, bir reklamveren "Sayfamın üst kısmına doğru" "Reklamımı göstermek istiyorum" "gibi bir şey söyleyebilir ve sayfanızın yalnızca sayfanın altına doğru reklam yerleştirmesi varsa o reklamvereni kaybedebilirsiniz.
Web sitenizin düşük AdSense TBM'sini çekmesinin nedenlerinden bazıları şunlardır.
Düşük TBM, Google AdSense gelirinin düşüklüğünün önemli bir nedeni.
Makaleyi dikkatle okudunuz, şimdiye kadar TBM'nin nasıl belirlendiğine dair bir bilgiye sahip oldunuz! Değil mi? :-)