Ayetlerin Sebebi Nuzülü
Ayetler, bir takım olaylar, hadiseler üzerine nâzil olmuştur Yâni ayetin tarihini bilmek bakımından, ne oldu da onun üzerine ayet indi? Bunları bilmekte büyük fayda vardır Bu işin sebeplerine esbâb-ı nüzûl denir Yâni ayetin iniş sebebi
İniş sebepleri hakkında bilgi sahibi olmak, ayetin kelimelerinden çıkabilecek başka anlamları engelemekte faydalıdır Onlar önemlidir Onun için müfessirler onları yazmışlardır Ayetin hangi sebeple indiğini anlatmışlardır Kur'an-ı Kerim'in anlaşılmasında fevkalâde faydalı olan bu bilgileri dikkatle toplamışlardırİslâm tarihi içinde, Kur'an tarihinin bir bölümüdür bu esbâb-ı nüzul Bu konuda büyük müstakil eserler yazmışlardır
Tabii ayetin özel bir sebeple, bir hadise üzerine inmiş olması hükmünün genelliğini engellemez Yâni hüküm umûmîdir, çünkü emir umûmîdir Ama "şu olay üzerine inmiştir" deyince, daha iyi anlaşılır Kur'an-ı Kerim ve bazen de yanlış anlama engellenir
Kur'an-ı Kerim'in sayfa çerçevesinin, yazı çerçevesinin dış tarafında, yanında bazı güzel işaretler vardır, süslü Bunlar cüz başlarını gösterir Kaçıncı cüzün başlangıcı orada yazar Veya cüzün içindeki bölümlenmeleri, rubu'ları yâni, çeyrekleri gösterir Bir de secde ayetlerini bildiren işaretler vardır Orada Arapça olarak “SECDE” diye yazar İçerde de secdenin sebebi olan ibareler çizgiyle belirtilmiştir Bunlara dikkat etmek lâzım O secde ayetlerinde secde etmek gerekiyor
Kur'an-ı Kerim'in yazısı, görünüşle ilgili bu bilgileri bilmek lâzım geliyor Bunlar Kur'an-ı Kerim'in incelikleridir
Sizler ve bizler, hem kendimiz öğreneceğiz; hem de çoluk çocuğumuza, hükmümüz altında olan insanlara Kur'an-ı Kerim'in okunuşunu öğreteceğiz Bir de anlamını, ahkâmını, tefsirini öğreneceğiz ki, mûcebince amel edelim Allah-u Teâlâ Hazretleri ne buyurmuşsa, buyruğunu tutalım Neden yasaklamışsa, yasakladığından kaçınalım Böylece rızasını alalım, cennetine girelim, rıdvân-ı ekberine vâsıl olalım
Allah-u Teâlâ Hazretleri tevfîkini refîk eylesin
Cümlemizi iki cihanda aziz ve bahtiyar eylesin
Esselâmü aleyküm ve rahmetullâhi ve berekâtühû
Prof Dr M Es’ad Coşan