Aşağıdaki hayati SEO temellerini inceleyeceğiz:
Müşterilerinizin neyi aradığını nasıl öğreneceksiniz?
Sayfalarınızı anahtar kelimeleriniz için sıralanacak şekilde nasıl optimize edilir?
Web sitenizin hem arama motorları hem de insan ziyaretçileri tarafından erişilebilir ve rahat olduğundan emin olma
Ve son olarak, sitenize bağlanacak diğer web sitelerini nasıl elde edebilirsiniz?
SEO'nun bu yönlerinin her biri için en iyi uygulamaları öğrenmek ve bunları web sitenize nasıl uygulayacağınızı okumaya devam edin.
1. Adım: Hedef müşterilerinizin neler aradığını bulun en iyi yol, müşterilerinizle konuşarak ve geri bildirimlerini dinlemektir. Başlayabileceğiniz bazı açık yerler şunlar:
Web sitenizdeki yorumlar
Müşterilerin e-postaları
Telefonunuz / chatline
Müşterilerle buluştuğunuz etkinlikler
Sadece söylediklerinin değil, aynı zamanda hangi dili kullandıkları konusunda da göz kulak olun. Kitlenizin ilgilendiği konuların ve kullandıkları terimlerin bir listesini oluşturmaya başlayın.
Kullanıcıların konunuzu nasıl tartıştığına ilişkin genel bir fikir edinin.
You are not allowed to view links.
Register or
Login gibi ücretsiz bir araç, aynı zamanda kullanıcıların belirli bir konuda nasıl arama yaptıkları konusunda bilgi verir ancak bu bilgiler, gelişmiş bir aracın size verecekleri yere yakın olmayacaktır. Yine de, Google Arama Trendleri'ni anahtar kelime araştırması için kullanma konusundaki rehberimiz kesinlikle kullanışlı olacaktır.
Arama önerilerini (diğer bir deyişle otomatik tamamlama) kontrol edinArama kutusuna bir sorgu yazmaya başlayın, ancak Enter'a basmayın. Google hemen, insanların kullandığı bazı ek arama terimleri önerecektir.
Alfabenin her harfini yazarak bunu tekrar edebilirsiniz.
İlgili aramalardan ipuçları alınSon olarak, ilgili aramalar bölümüne bakın (arama sonuçları sayfasının alt kısmında bulabilirsiniz)
Bu, hedeflemeniz gereken bazı son derece alakalı anahtar kelimeler vereceği için bakmak için önemli bir yerdir.
Anahtar kelime listenizi nasıl genişleteceksiniz?Arama önerileri ve ilgili aramalar, size oldukça sınırlı sayıda anahtar kelime fikiri verecektir. Bu, piyasadaki premium anahtar kelime araştırma araçlarından birini kullanarak gerçekten yararlanabileceğiniz bölümdür.
Hedef müşterilerin konunuz hakkında nasıl konuştuklarını anlayınGoogle arama sonuçları SEO'yu kullanmaya başlamak için çok şey yapabilir, ancak hiçbir şekilde yeterli değildir.
SEO'yla başarılı olabilmek için, insanların karşılaştıkları sorunlardan, hangi dilden, vb. Bahsettiklerinden bahsederken anlamanız gerekir. Müşterilerle konuşmak ve kullandıkları dilin farkına varmak için her fırsatı kullanın.
Sosyal Medya, Forumlar ve TopluluklarÇok sayıda kullanıcı tarafından üretilen içeriğe sahip web siteleri, seçilen konuyla ilgili insanların nasıl konuştuklarını görmek için harika bir yerdir. Bu tür analizleri gerçekleştirmek için ziyaret edebileceğiniz bazı yerlerden bazıları şunlardır:
Forumlar: İnsanların seyahat hakkında tartıştıkları oldukça az sayıda topluluk var.
Facebook / LinkedIn Gruplar: En çok alakalı yere baktığınızdan emin olun - Araştırmam için LinkedIn kullanmayacağım, ancak birçok bilgi bulabileceğiniz bir grup Facebook var.
Çok sayıda ziyaretçi ve kullanıcı tarafından oluşturulan içerik barındıran herhangi bir web sitesi veya sosyal ağ, ilham kaynağı ve anahtar kelime fikirleri kaynağı olabilir.
Amazon'da ilgi alanınızı arayabilir ve hangi kitapların / ürünlerin iyi satış yaptığını görebilirsiniz - bu, kullanıcıların bu belirli konuyla ilgilenmekte oldukları bir doğrulama görevi görür.
Kitabın içeriğini ve özellikle daha fazla anahtar kelime fikirleri için bölüm başlıklarını inceleyin.
Bütün bu yöntemleri birleştirmek, web sitenizdeki içeriği hedefleyebileceğiniz kapsamlı bir arama terimleri listesi (veya anahtar kelimeler) vermelidir.
Anahtar kelime araştırmasında, son derece önemli iki ölçüm vardır:
1. arama hacmi (insanların belirli bir terimi kaç kez aradığını gösterir) ve
2. anahtar kelime zorluğu (bu terim için arama sonuçlarının ilk sayfasında ne kadar kolay veya zor gösterileceğini gösterir).
Anahtar kelime trafiğini tahmin etmek için halen etkili bir araç olarak Google Kelime Planlayıcı'yı ilan eden çok fazla SEO uzmanı görüyorum. Gerçek şu ki, bu tür veri için güvenilir bir yer DEĞİLDİR .
Bu nedenle, anahtar kelime arama hacimleri hakkında size güvenilir veriler verebilecek gelişmiş bir araç kullanmak önemlidir:
Hedeflediğiniz her anahtar kelimenin amacını anlayınSEO ve anahtar kelime araştırmalarına derinlemesine incelemeye başlayınca, insanların yaptığı üç arama türü olduğunun farkına varacaksınız:
Seyir: Belirli bir web sitesi arıyorlar, örneğin 'Uyanan Gençlik'
Bilgilendirici: Belirli bir konuda daha fazla bilgi edinmek için arıyorlar, örneğin 'Kral yolunu hangi uygarlık kurmuştur?'
İşlemsel: Belirli bir ürün / hizmeti satın almak için arıyorlar, örneğin 'En uygun uçak bileti'
Profesyonel anahtar kelime araştırmayı öğreninAnahtar kelime araştırma SEO büyük bir alanı ve sadece başlamakta olan birine çok korkutucu olabilir. Bununla birlikte, organik trafik çekmek isteyen her web sitesi sahibi için temel kavramları ve metrikleri anlamak zorunluluktur.
Sıralamak istediğiniz anahtar kelimeleri ve arama yapanların Google'a girdiklerinde ne beklediklerini öğrendikten sonra, sitenizdeki hangi sayfanın her bir anahtar kelime için sıralanacağını da belirtmeniz gerekir. Planınızdaki her bir anahtar kelimeyi sitenizdeki bir sayfaya bağlayan bir harita oluşturun (e-tablo veya başka bir dosyada).
Sonra, bu sayfanın arama motorlarının hangi konunun (yani arama terimi) hedeflendiğini anlaması için yapılandırıldığından emin olmalısınız.
2. Adım: Arama için optimize edilmiş sayfalar oluşturmaAnahtar kelime araştırması, web sitenize arama trafiğini çekme yönündeki ilk adımdır.
Bununla birlikte, seçtiğiniz anahtar kelimeleri sıralamak ve arayanları memnun etmek için sayfalarınızın iyi yapılandırıldığından da emin olmanız gerekir.
Temel sayfa optimizasyonunu gerçekleştirinSayfa içi optimizasyon, temel SEO stratejinizdeki bir sonraki önemli adımdır. En karlı anahtar kelimeleri bulursanız ve onlar için en iyi içeriğe sahip olsanız bile, sayfalarınız arama motorları için optimize edilmemişse, çaba sarfedilecektir.
Sayfa içi optimizasyona ilişkin ayrıntıları incelemeye başlamadan önce, bunu gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğunuz araçları açıklığa kavuşturalım. Aşağıdaki bölümlerde tartıştığım özellikleri uygulamak için birçok yol var, ancak web siteniz için WordPress kullanıyorsanız önerim
Yoast SEO eklentisiyle birlikte gitmektir. Ücretsiz ve kullanımı basit ve yalnızca sayfa içi SEO'larla başlayan birisi için mükemmeldir.
içerikÖnce sayfalarınızın başarısı için en önemli faktör olduğundan bunu koyuyorum. SEO son derece rekabetçi hale geliyor ve son derece yüksek kaliteli içerik üretmeden (özellikle yeni bir web sitesini popülerleştiriyorsanız) bununla baş etmek için bir yol yok.
Birçok kişi, iyi içeriğin = uzun içerik olduğunu yanlış düşünür. Çalışan bir denklem var, ancak şu şekilde gidiyor:
İyi içerik = tüketen kişi için yararlı olan içerik.
Daha somut bir ifadeyle, bir şehir için seyahat rehberinin sıralamasını istiyorsanız, okuyucularınıza neyin yararlı olacağı - şehrin ana alanlarını açıklayan 2000 kelime veya hızlı bir şekilde en popüler gözde mekanları gösteren bir harita ve yiyecek, içecek ve eğlence için en iyi alanlar nelerdir?
Kelime sayısı, kaliteyle ilgili konuştuğumuz zaman önemli olan şeyleri kapsamaya bile başlamıyor.
URLSayfanızın web adresi, arama motorlarına konuyla ilgili oldukça güçlü bir sinyal gönderiyor. İlk kez değiştirmenizden kaçınmanız gerektiğinden bunu doğru bir şekilde elde etmeniz önemlidir.
URL'yi olabildiğince kısa tutmaya çalışın ve o sayfanın sıralamasını istediğiniz ana anahtar kelimeyi ekleyin. Örneğin, Hac seyahat rehberimi domain.com/hac-sayahat altına koyarım.
Meta özellikleriWeb sayfalarının arama motorlarının arama sonuçlarını oluştururken kullandığı iki özel özelliği vardır:
BaşlıkAdın öne sürdüğü şeyin aksine, meta başlık etiketi sayfanızda hiçbir yerde görünmez. Sayfanızı görüntüleyen tarayıcı sekmesinin adını ayarlar ve sayfa arama sonuçlarında yer aldığında Google ve diğer arama motorları tarafından kullanılır.
Başlık etiketi, hem bir başlık oluşturmak için harika bir fırsattır.
a) bu sayfanın sıralamasını istediğiniz anahtar kelimeyi ve
b) araştırmacıların üzerine tıklamalarına ve sitenizi ziyaret etmelerine yetecek kadar çekici.
Mobil cihazlar gittikçe daha da önem kazanmaya başladığından ve internette gezinmek ve internette arama yapmak için kullandığımız pek çok cihaz var, bu nedenle başlıkların ne kadar olması gerektiği konusunda zor bir kural yok. En son yapılan araştırmalar, arama sonuçlarında tam olarak görüntülendiğinden emin olmak için sizinkini 60 karakterin altında tutmayı hedeflemenizi öneriyor.
AçıklamaGoogle her zaman sayfa açıklamanızı bir arama sonucu snippet'inde göstermezse de, sıklıkla karşılaşacaktır. Bu nedenle, açıklama bölümünde, sıralamak istediğiniz anahtar kelimeleri dahil etmeyi unutmayın. Google'ın, aşağıdaki ekran görüntüsündeki her sonuçta arama terimini nasıl vurguladığına dikkat edin.
Açıklamaların 135 karakterden kısa olduğundan ve araştırmacıları web sitenizin bağlantısını takip etmeye zorladıklarından emin olun.
Üstbilgiler ve Alt BaşlıklarArama motorlarının sayfanızın yapısını ve her bir bölümün önemini anlamasını kolaylaştırmak için üstbilgiler için standart HTML biçimini kullanın ( H1'den H6'ya kadar ).
Başlık 1 , içeriğinizin sayfa başlığı için ayrılmış olmalı ve o sayfanın hedeflediği ana anahtar kelimeyi içermelidir. Her sayfa için yalnızca bir adet H1 başlık bulunduğundan emin olun.
Başlık 2 , sayfanızdaki ana bölümlerin başlıkları için kullanılabilir. Ayrıca, hedeflediğiniz ana anahtar kelimeyi (mümkün olduğunda) içermelidir ve bu içerikle birlikte sıralamak istediğiniz ek (uzun kuyruklu) anahtar kelimeleri eklemek için de iyi bir yerdir.
Dahili bağlamaWeb sitenizdeki çeşitli sayfalar arasında stratejik olarak bağlantı kurmak, arama motorlarının web sitenizi tarama hızını artırmak ve web sitenizdeki en önemli sayfalar hakkında talimat vermek için harika bir yoldur.
GörüntülerGörsel malzeme insanlar için büyük bir yardımcı olmasına rağmen, arama motoru tarayıcıları, onları anlamada o kadar da harika değiller. Onlara yardımcı olmak için, imajın ne olduğunu açıklamak için alt etiketini kullanmalısınız (ve bu belirli içerik parçasıyla hedeflediğiniz anahtar kelimeyi ideal olarak içermelidir).
3. Adım: Web sitenizin arama motorları ve ziyaretçiler tarafından erişilebilir olduğundan emin olmaSEO yaparken aklınızda bulundurmanız gereken önemli şeylerden biri, esasen iki ayrı müşteri için çalışmaktır - insan okuyucuları ve botlar arama motorları web sitenizi dizinlemek için kullanıyorlar.
Google ve diğer arama motorları, tarayıcıları için insana benzer bir anlayış geliştirme konusunda adımlar atarken, ikisi arasında hala pek çok farklılık var. Bu nedenle, amacınız web sitenizdeki hem insan hem de robot ziyaretçiler için olumlu bir deneyim yaratmak olmalıdır.
Benim gibi bir şeyse (yani çok teknik olmayan), insan müşterileri ile nasıl çalışacağınızı anlamak kolay bir konudur. Yatıştırmanın daha zor olduğunu düşündüğüm robotlar. Bu nedenle, aşağıdaki paragraflarda tartıştığımız özellikleri güçlü bir şekilde anlamak kesinlikle önemlidir, ancak bunları web siteniz için nasıl uygulayacağını bilen profesyonellere (tercihen bir geliştiriciye) devretmenizi şiddetle tavsiye ederim.
Bunlar göz önünde bulundurmanız gereken teknik öğelerdir.
Web sitenizin yükleme hızını optimize edinHem insanlar hem de arama motoru botları, web sitelerinin yükleme hızını önceliklendirir. Araştırmalar, insanların% 40'ına kadar yüklenmesinin 3 saniyeden fazla zaman alan web sitelerini terk ettiğini gösteriyor.
You are not allowed to view links.
Register or
Login aracını veya You are not allowed to view links.
Register or
Login kullanarak, sitenizin ne kadar hızlı bir şekilde yüklendiğini bulmanıza yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda, sayfalarınızın hızını daha da artırmak için size uygulanabilir öneri de verir.
Bir site haritası ve bir robots.txt dosyası oluşturun
Bu iki öğe yalnızca arama motorlarının web sitenizi anlamasına yardımcı olmak için hazırlanmıştır.
Site HaritalarıBir site haritası, XML olarak adlandırılan özel bir formatta yayınlanan, arama motorlarının web sitenizde bulunan tüm sayfaları bulmalarını ve birbirlerine nasıl bağlı olduklarını (yani web sitenizin genel yapısını görmelerini) sağlayan bir dosyadır.
Site haritaları sıralamaları doğrudan etkilemez, ancak arama motorlarının web sitenizdeki yeni sayfaları daha hızlı bulmasını ve dizine eklemelerini sağlarlar.
Robots.txtSite haritası web sitenizin tam yapısını ortaya koyarken, Robots.txt dosyası , arama motoru tarayıcılarına, web sitesinin hangi bölümlerinde endekslenmeli ve edilmemeleri konusunda talimatlar verir.
Web sitesi mimarisi önemlidirWeb sitenizdeki verilerin yapısı da başarılı SEO performansında önemli bir rol oynuyor.
Google, web sitenizi arama sonuçlarında ne kadar yüksek sıralamaya koyacağınız konusunda kararlar alırken, insanların web sitenizde kalış süreleri, ziyaret başına kaç sayfa görüntülediği, hemen çıkma oranının (tek sayfa ziyaretleri) vb. Gibi unsurları dikkate alır. Bu nedenle, net bir yapıya ve navigasyona sahip olmak, yalnızca ziyaretçilere kolaylıkla yol bulmalarına yardımcı olur, aynı zamanda Google'a sitenizin sıralamaya değer olduğunu bildirir.
Genel olarak, bu özellikleri doğru bir şekilde ayarlamak, adil miktarda teknik bilgiyi içerdiğinden, sizin için bunları yapmak için bir profesyonel seçmeyi düşünebilirsiniz.
4. Adım: Diğer web sitelerinden geri bağlantı kurmaBir web sitesi sahibi olarak, hedeflemek için anahtar kelimeleri, sayfa üstünde optimizasyonu ve site yapısını tam olarak kontrol etmiş olursunuz.
Bununla birlikte, direkt olarak yönetemediğiniz SEO'nun bir parçası var, ancak performansınız açısından önemlidir - kaç tane web sitesi sayfanıza geri bağlanır.
Backlinkler en önemli sıralama faktörlerindendirHarici bağlantıların Google'ın sıralama algoritması üzerinde en güçlü etkiye sahip faktörlerden biri olduğunu gösteren açık deliller var.
2 milyon anahtar kelimeye ilişkin araştırmamız, bir web sitesine bağlantı veren sayfaların ve alan adlarının sayısının ve yetkisinin, sıralama başarısının en güçlü yordayıcı olduğunu keşfetti.
Hatta Google, geri bağlantıların SERP'lerin nasıl kurulduğunu etkileyen ilk 3 faktör içerdiğini itiraf etti.
İşte geri dönüşler hakkında bilmeniz gereken en önemli şeyler.
Tüm bağlantılar eşit olarak oluşturulmazGeçmişte birçok SEO uzmanı, sayfaların mantıksal olarak ilişkili olup olmadığını göz önünde bulundurmadan mümkün olduğunca çok sayıda bağlantı elde etmeye odaklandı. Bu, bağ kurma , bağlantıları satın alma, vb. Gibi çeşitli kötüye kullanım biçimlerini doğurdu.
Google, son birkaç yıldır bu uygulamaları cezalandırmak için bir takım değişiklikler yapmıştır; dolayısıyla artık geri bağlantı kalitesi miktardan daha önemli. Bağlantı kalitesi çeşitli faktörlere bağlı:
Sayfanın yetkilisi ve web sitesiSitenin yetkisi ve web sitenize bağlantı veren sayfa, bu bağın ne kadar değerli olduğu üzerinde etkiye sahiptir. TripAdvisor blogunda bir söz ve bağlantı almak, küçük bir seyahat blogunda yapılan incelemeden daha fazlasını gerektirir. Bunun nedeni, arama motorlarının TripAdvisor'nın binlerce başka web sitesine bağlanan binlerce seyahatin yetkili bir web sitesi olduğunu biliyor olmasıdır.
Aynı şekilde, bağlantınızın yayınlandığı sayfa kendi yetkisini de taşır. Örneğin, binlerce bağlantıyı ve ziyaretçinin kendisini kaplayan sitenizin'in Ana sayfasından bir bağlantı almak, forum konularında 66. sayfadaki sitenizden daha fazla bahsetmekten daha iyidir.
Dofollow vs Nofollow linkleriWeb sitenize bir bağlantı yerleştirirken, arama motoru botlarına, bağlantısını yaptığınız sayfanın bir ciroya terfi ettirip yönlendirmemesi konusunda talimat verebilirsiniz. İsteğe bağlı bir rel = nofollow özelliği tarafından kontrol edilir:
<a href="http://www.example.com/" rel="nofollow">Link text</a>
Varsayılan olarak bir köprü "dofollow" (yani, bu öznitelik mevcut olmadığı için rel = dofollow linklerine eklemenize gerek yoktur) şeklindedir. Bu, bağlantıyı onayladığınızı ve " bağlantı suyu " nu ona iletmek istediğinizi belirtiyor. Nofollow özniteliğini ekleme, arama motoru tarayıcılarına, bağlantıyı izlememeleri gerektiğini bildirir.
Web siteleri bazen kötüye kullanımı önlemek için rel = nofollow etiketini kullanıyor. Örneğin, web sitesinin yorumlar bölümüne yerleştirilen bağlantılara otomatik olarak rel = nofollow ekleyen sayfalar bulursunuz.
Açıkçası, bağlantı kurarken her zaman web siteniz için dofollow bağlantısını almak istersiniz.
Bağlantılar nasıl oluşturulurLink binası, SEO stratejinizin başarısı için kritiktir; bu nedenle, içerik üretme konusunda kaynakları (zaman, para vb.) Harcamaya hazırsanız, en azından reklamınızı yayınlayabilmeniz için en azından zamanı teşvik edip üretmeye hazır olmalısınız. içeriğinizi.
Sayfanıza geri bağlantı kurmak için diğer web sitelerini almak için kullanabileceğiniz birçok taktik vardır. Bazıları diğerlerinden daha meşrudur. Bununla birlikte, denemek için kiraz toplama "link building hacks" ı başlatmadan önce, rekabetinizi incelemek ve analiz etmek için zaman ayırın.
Yapabileceğiniz en iyi şey, rakiplerinizin bağlantıları nasıl oluşturduğunu analiz etmek ve kalıpları aramaktır.
Bu işi bitirdikten sonra, aşağıdaki popüler taktiklerden bazılarını göz önünde bulundurun.
Fırsatları belirleme + E-posta ulaşımıYaklaşımınızdaki ilk adım, içeriğinize geri bağlantı kurmak için uygun olan yetkili web sitelerini bulmaktır (esas olarak, yüksek yetki ve alakalılık kombinasyonu).
Diyelim ki bir seyahat rehberi yayınlama fikrini sürdürmeye karar verdik. Yüksek kaliteli bir içerik parçası üretir ve ona bağlantılar oluşturmak istiyoruz. Öncelikle, hangi sayfaları hedefleyeceğimizi anahtar kelime için sıralayan sayfalara göz atacağız.
Web sitesi sahibinin adı ve e-postası düz bir şekilde görülebilir; bu nedenle onlara iyi bir e-posta komut dosyası kullanarak ulaşabilir ve yüksek kaliteli içeriğinizi kontrol etmelerini öneririm.
Misafir blog yazısıBirçok kişi, konuk bloglamanın öldüğünü düşünüyor çünkü bu yıl Google, bağlantı oluşturma için konuk gönderimiyle ilgili bir "uyarı" yayınladı.
Ancak dikkatle okuyun :
"Google, kullanıcıları bilgilendirdikleri durumlarda, başka bir sitenin kitlelerini eğitirken veya davanıza veya şirketinize farkındalığı getirirken bu tür makaleleri vazgeçirmez. Bununla birlikte, bağlantı şemalarında Google'ın kurallarına aykırı olan şey, ana amacı yazarın sitesine geniş çaplı bir şekilde bağlantılar oluşturmaktır. "
Ve ihlallerden biri şudur:
"Yazdıkları konular hakkında bilgili olmayan makale yazarlarını kullanmak ya da işe almak".
Böylece misafir mesajlarınız yararlı, bilgilendirici ve kaliteli olduğu sürece endişelenmenize gerek yoktur.
Konuk bloglama, 3 temel kural takip edildiğinde bağlantı oluşturulması için çalışır:
İlgili bir kitleyle geniş ve yetkili bir web sitesinde yayın yaparsınız.
Web sitesinin izleyicisinin yayınlanacağı yer için yüksek kaliteli bir içerik parçası oluşturursunuz.
Web sitenizdeki ilgili kaynaklara link (ler) ekleyerek, kitlenin konu hakkındaki bilgilerini genişletmesine daha fazla yardımcı olursunuz.
Bu 3 öğe birleştiğinde, konuk blog yazısı, marka oluşturma, yönlendirme trafiği oluşturma ve sıralamaları geliştirme için harika bir araç olabilir.
SEO ile başlamak için bilmeniz gereken her şeyBunu başarmak için, iyi temel SEO'nun 4 adımını izlemeyi unutmayın:
Arama amacı, arama hacmi ve akılda tutulan anahtar kelime zorluğu ile sıralamak için anahtar kelimeleri bulun.
Hedeflemekte oldukları anahtar kelimelere göre sıralanmak üzere optimize edilmiş sayfalar oluşturun.
Web sitenizin hızlı yüklendiğinden ve her iki arama motoruna ve insan okuyucuya okunması için yapılandırıldığından emin olun.
Diğer yüksek kaliteli web sitelerinden, sıralamak istediğiniz sayfaya bağlantılar oluşturun.
Zamanla bu süreç web sitenizin yetkisini kurmanıza yardımcı olacak ve yüksek arama hacimleriyle daha rekabetçi anahtar kelimeler için sıralamak mümkün olacak.
Diğer bazı önemli arama motoru optimizasyon temellerini kaçırdığınızı düşünüyorsanız, lütfen yorumlarda bana bildirin!