1. Aşağıdakilerden hangisi Kur’ân âyetlerindeki zâhirî anlamın ötesinde keşf ve ilham yoluyla elde
edilen bâtınî anlama önem veren tefsîr ekolüdür?
A) Mutezile
B) İşârî
C) Konulu
D) Hâricî
E) Fıkhî
2. Fıkhî tefsîr akımı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Ahkâm âyetlerini konu edinir.
B) Yazar ve temsilcileri fakihtir.
C) Fıkhî tefsîr literatürü ahkâmü’l-Kur’ân diye isimlendirilir.
D) İtikadi görüşlerine göre âyetleri tefsîr ederler.
E) Şâfiî, İbn Arabi ve Tahavî önemli temsilcileridir.
3. Tefsîrde sadece imâmları hüccet kabul eden tefsîr ekolü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Şîî-İmâmiye
B) Hâricî
C) Mutezile
D) Fıkhî
E) Konulu
4. Aşağıdakilerden hangisi klasik tefsîr ekollerinden biri değildir?
A) Mutezilî
B) Şîî
C) Hâricî
D) Fıkhi
E) İctimai
5. Çağdaş ve klasik tefsîr yöntemleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Mezhebî tefsîr ekolleri akaid konularıyla ilgilenir.
B) Çağdaş tefsîr ekolleri 19.yüzyıl sonrasında sistemleşmiştir.
C) Hâricî tefsîr ekolü, bâtınî yorumları önemsemektedir.
D) Konulu, ictimâî ve bilimsel tefsîr ekolleri, çağdaş tefsîr ekolleridir
E) İlmî tefsîr ekolünün en önemli temsilcisi, Tantâvî Cevherî’dir.
CEVAP ANAHTARI:
1. B
2. D
3. A
4. E
5. C