İletişim Süreci

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ders Hocası

  • Hocanın Biri
  • *******
  • Join Date: Eki 2016
  • Yer: Hatay
  • 63863
  • +526/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Arif Arslaner
İletişim Süreci
« : 24 Şubat 2018, 14:47:39 »
İletişim daha önce belirtildiği gibi karşılıklı ileti alış-verişi şeklinde gerçekleşen ve anlamlarda
ortaklaşmayı amaçlayan bir süreçtir. Bu sürecin temel unsurları, kaynak, mesaj ya da
ileti, alıcı, kanal, geribildirim ve iletişim engelleridir.

Kanal kaynaktan gelen mesajı alıcıya iletme görevini üstlenir. İletişim süreci alıcının tepkisinin kaynağa iletilmesiyle son bulmaz, aslında döngüsel bir süreçtir. Kaynak belirli bir kişi olabileceği gibi kitap, gazete, dergi radyo gibi araçlar da olabilir. Kaynağın temel işlevi karşıya aktarılmak istenen iletilerin kolayca alınmasını ve anlaşılmasını sağlayacak biçimde kodlanarak kanal aracılığıyla gönderilmesidir.

Kanal genel olarak iletim yöntem ve ortamını (medya) içerir. İletileri sözlü, sözsüz, durağan
ya da hareketli görseller biçimlerinde ve farklı yakın ya da uzaktan iletişim ortamları
kullanılarak aktarabiliriz. Mesaj ya da ileti kaynaktan belirli bir kanal üzerinden gelen ve
karşıya iletilmesi amaçlanan fikri anlatan yazı, ses, obje, resim ya da çizim olabilir. Geribildirim
ise kaynaktan alıcıya ulaşan mesaja alıcı tarafından verilen tepkidir. Geribildirim
kaynağın sonraki süreçlerdeki davranışlarını yönlendirebilmek adına önemli bir öğedir
ve iletişim süreci tasarlanırken mutlaka önemle üzerinde durulması gerekmektedir. Son
unsur ise iletişim engelleridir. İletişim engelleri, iletişim sürecinin sağlıklı biçimde işlemesini
güçleştiren her tür engeldir. Bu engeller, fiziksel (örneğin dışarıdan gelen duymayı
engelleyen sesler, İnternet bağlantısının zayıf olması, vb.) olabileceği gibi psikolojik de
(örneğin, kaynak ya da alıcının hasta olması, stres altında olması, vb.) olabilir.

İletişim süreci tasarımlanırken Kanal yapısı doğrudan iletişim teknolojilerine göre çeşitlenmektedir.
Burada kullanılacak iletişim teknolojileri aynı zamanda kaynak ile alıcının
iletişimini sağlayabileceği gibi farklı zamanlarda da kaynağın gönderdiği mesajı alıcıya
iletebilir ve yine farklı zamanda alıcının tepkisini kaynağa geri ulaştırabilir. Bu çeşitlilik
iletişim araçlarını ikiye ayırmaktadır. Bunlar eşzamanlı iletişim araçları ve eşzamansız iletişim
araçları şeklinde isimlendirilmektedir.