AdSense Tıklanmasını Artırmanın En İyi 10 Yolu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı D®agon

  • Ezberletmez Öğretir
  • *******
  • Join Date: Mar 2008
  • Yer: Ankara
  • 11656
  • +524/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Arif Hocam
AdSense Tıklanmasını Artırmanın En İyi 10 Yolu
« : 18 Kasım 2017, 11:39:42 »
Yüksek Tıklama Oranı, blogunuzdaki veya web sitenizdeki reklamlardan elde edebileceğiniz gelirde önemli faktördür.

Google AdSense, belki de profesyonel blog yazarlarının blog yazarak gelir elde etmenin en güvenilir yoludur.
Blogcular bloglarına Google reklamları görüntüler.

Okuyucuları bu tür reklamları tıkladıklarında, blogcular Google'dan bir gelir elde ettiler.
Bir AdSense yayıncısının gelirini belirleyen iki büyük faktör tıklama oranı (TO) ve Tıklama Başına Maliyet (TBM) 'dir.
TBM üzerinde herhangi bir kontrolümüz yok; bu nedenle, düşük TBM alıyorsanız, onunla yaşamanız gerekir.
Bu nedenle, blog yazarları genellikle AdSense TO oranını nasıl artıracağına odaklanırlar.
Blogcular, TO'yu artırarak düşük TBM'yi azaltmayı umuyorlar.

Yapamazsınız ve TO'yu belli bir noktanın ötesinde artırmaya çalışmamalısınız. Niye ya?
Eh, daha sonra bu makalede yazacağım. Çoğu profesyonel blog yazarının TO'su% 1 ile% 3 arasında değişir. % 2'nin üzerinde bir TO elde ediyorsanız, mutlu olmalısınız. Ancak% 2'den daha düşükse, AdSense CTR oranınızı artırmanın yollarını düşünmelisiniz.
TO'yu artırabileceğiniz birkaç yöntem söyleyeceğim.

TO nedir?

TO, tıklama oranıdır. Her yüz reklam gösterimi için alınan tıklama sayısıdır.
Dolayısıyla, blogunuza bir Google AdSense reklam birimi görüntülerseniz ve bu,
100 kez gösterilir ve ziyaretçilere 2 kez tıkladığı takdirde; o zaman% 2 TO elde ediyorsunuz.

TO oranını hesaplamak için aşağıdaki formülü kullanabilirsiniz:

tıklama sayısı / reklam gösterimi sayısı * 100

Yukarıdaki formül size TO yüzdesini verir.

AdSense TO Ücretini Artırma

Dediğim gibi, denemek ve TO oranını artırmak suretiyle, düşük TBM'nin etkisini bir ölçüde dengeleyebilirsiniz.
Web sitenizin veya blogunuzun sağlıklı bir TO elde etmesi önemlidir. Bu konuda size yardımcı olabilecek yöntemlere bir göz atalım:

1. Reklam Yerleştirme

Bu muhtemelen en belirgin ve en önemli faktördür. TO'nun, reklamlarınızı nereye koyduğunuz ile alakalı çok şey vardır.
Genel olarak, gerçek içeriğin içine veya yakınına yerleştirilen reklamların, bu tür reklamların daha iyi bir TO elde edilmesi önerilir.
İyi yerleştirilmiş reklamlar daha fazla göz kamaştırır ve bu nedenle TO daha fazla olur.

AdSense Reklamları için en iyi pozisyonlar nelerdir?

     Mesaj başlığının hemen altında
     İçerikte iki paragrafın ardından
     Yazının sonunda içerik
     Kenar çubuğunun üstü Kenar Çubuğu
     Başlık

BONUS İPUCU: TO'su en yüksek olan reklamın önce yüklendiğinden emin olmalısınız.

2. Reklam Boyutları

Daha büyük reklamlar oldukça kolay fark edilir ve TO oranını yükseltir.
Fakat bu teori mevcut en büyük reklamları SADECE kullanmanızı rica etmemelidir!
Aslında, reklamlar doğal olarak görünmeli ve web sitenizin düzenine kolayca sığmalıdır.
Reklam boyutunuz "tuhaf" olur, blogunuzun genel görünümü ve duygusu azalıyor ve okuyucuları kaybedeceksiniz.

Web sitenize uyan en iyi AdSense reklam boyutunu aramalısınız.
Evrensel olarak en iyi performans gösteren reklam boyutu veya türü yoktur.

3. Reklam Körlüğünden Kaçının


Çok sayıda normal okuyucunuz varsa, reklam körlüğü faktörünü düşünmelisiniz.
Web sitenize düzenli olarak geri dönen okuyucular, "reklam-kör" olarak adlandırılırlar.
Blogunuzun düzeniyle beyninin reklamları yerleştirdiğiniz yerleri fark edemeyecek kadar alıştıkları haline gelirler.
Unutmayın, okuyucular içerik okumak için blogunuza geliyorlar ve reklamlarınızı görmemelerini veya tıklamamalarını istiyorlar.
Böylece, reklam alanlarını yok sayacaklardır. Sonuç olarak, TO ve gelir her ikisi de azalacaktır.

Reklamlarınızın konumunu, boyutunu ve türünü düzenli olarak değiştirerek reklam körlüğünü engelleyebilirsiniz.
AdSense alternatifleri olarak diğer reklam ağlarını kullanıyorsanız, bu ağlardan bazıları alışılmadık reklam biçimleri sunar.
Bu tür reklam biçimleri reklam körlüğünü azaltmada yardımcı olur.

4. Duyarlı düzen

Okuyucularınızın çoğunuz blogunuzu okumak için masaüstü bilgisayar kullanıyor olsa bile, duyarlı bir web sitesi düzeninin öneminin bilincinde olmamalısınız.

Web siteniz yanıt vericiyse, blogunuzu cep telefonlarında açan okuyucularınız aracılığıyla kazandırabileceğiniz önemli bir TO tutarını kaybedeceksiniz. Web sitenizin duyarlı olup olmadığını kontrol edin. Ya değilse! Bunu yapmalısın!

5. Niche ve İyi Kalite İçeriği

Web siteniz belirli bir yere hitap ediyorsa, TO'nun üst tarafta olması muhtemeldir.
Bunun nedeni, Google AdSense'in içeriğe dayalı bir reklam sunma programı olmasıdır.
Web sitenizin içeriğiyle alakalı reklamlar sunar.
Böylece, okuyucular, aynı veya benzer bilgi alanlarından gelen reklamları tıklama olasılığı yüksektir.

İçerik kalitesi, web sitenizin başarısı için tartışmasız en önemli kriterlerdir.
Kaliteli içerik, yalnızca daha fazla trafik kazanıp aynı zamanda web sitenizdeki trafiği daha uzun süre bağlar.
Böylece, daha yüksek TO'nun şansını arttırır.

6. Arama Trafiğini Artırın

Bu, bloglamanın kutsal kemeridir. Web sitenizin trafiğinin çoğu arama motorlarından gelmiyorsa, bu iyi bir durum değildir.
Toplam trafiğinizin en az% 70'inin arama motorlarından olması gerektiğini söyleyebilirim.
Arama motorlarından geçen ziyaretçilerin, reklamları tıklama olasılıkları daha yüksektir çünkü bu kişiler bilgi aramaya yöneliktir.

7. AdSense Bölüm Hedeflemeyi kullanın

Google AdSense, Google'a gerçek içeriğinizin blogunuzda nerede olduğunu söylemenizi sağlayan bir bölüm hedefleme mekanizması sunar. Google genel sayfanızın bağlamını bulmakta oldukça başarılı olmasına rağmen, sayfanızın gerçek içeriğe inandığınızı düşündüğünüz bölümleri işaretleyerek yardımcı olabilirsiniz.

Lütfen Google ile oyun oynamayın. Bazı insanlar siyah şapka teknikleri kullanır ve bölüm hedeflemeyi kullanarak yanlış içeriği besleyerek reklam sunumunu değiştirmeye çalışırlar. Tek kazanmak, Google'dan bir tekme!

8. Isı Haritası Eklentilerini Kullanma

Bu, tavsiye etmediğim yollarından biridir! Isı haritaları, analizin hemen hemen tüm alanlarında kullanılır.
Bu haritalar, etkinliklerin çoğunun nerede olduğunu size gösterir.
Bu eklentileri kullanarak, okuyucularınızın sayfanızda nereye tıkladıklarının net bir resmini alabilirsiniz.
Bu bilgilerle, reklamlarınızın yerleşimine daha iyi karar verebilirsiniz.

Dediğim gibi, bu yöntemi önermiyorum. Böyle önemsiz bir şey için bir eklenti kurmak tamamen gereksiz buluyorum.
En iyi reklam yerleşimleri zaten araştırılmış ve belgelendirilmiştir.
Blogunuz veya web siteniz iyi oynuyorsa, bu belgelenmiş yerleşimler sizin için işe yaramayacak hiçbir sebep yoktur.

WordPress ve diğer platformlar için birkaç heatmap eklentisi bulunmaktadır. CrazyEgg ve HotSpot daha iyi olanlar arasındadır.

9. Hemen Çıkma Oranını azaltın

Blogunuzun hemen çıkma oranını mümkün olduğunca düşük tutmaya çalışmalısınız.
Daha düşük bir hemen çıkma oranı, okuyucuların daha fazla sayfayı ziyaret etmesi, daha fazla reklam gördüğü ve dolayısıyla AdSense reklamlarını tıklama olasılığının daha yüksek olduğu anlamına gelir. Sonuç? Daha yüksek bir TO.

10. Reklamların sayısını azaltın

Mümkün olan en fazla sayıda AdSense reklamını kullanmanız önerilir, ancak yalnızca web sitenizin her sayfada çok miktarda içerik bulunduğu zaman geçerlidir. İdeal olarak, yalnızca belirli sayıda reklamları stratejik konumlara yerleştirmek istersiniz.

Düşük performans gösteren reklamları sayfanızdan kaldırmanız gerekir. Bu, kesinlikle TO oranını artıracaktır.
Fakat böyle bir karar dikkatle değerlendirildikten sonra alınmalıdır.
Yüksek TO'nun sizin için veya geliriniz için önemli olup olmayacağına karar vermelisiniz; düşük performans gösteren reklamlardan gelen düşük gelir ne olursa olsun, daha önemlidir.

TO ne kadar olmalıdır?

Orada% 25 veya daha yukarıya oranla TO oranına sahip olduğunu iddia eden acemi blogcular var.
Tüm bunlar bir yalan. Bu tür yüksek TO oranları, hileler oynamak ve manipülasyon yapmaksızın (yüzen DIV'deki reklamlar veya CSS ile reklamların görünümünü değiştirme) elde edilemedi.

Google, doğal olarak TO'yu doğal olarak artıran bu tür girişimleri kötü bir şekilde cezalandırır.
Tıklama oranı% 2-3 iyidir. Hatta% 5'e varan oranlar da iyi. Ancak% 5'ten daha yüksekse, endişe etmeniz gerekir.

Bunun nedeni, Google'ın bu kadar yüksek TO'ya dikkat etmesi ve web sitenize derinlemesine bakmasıdır.
AdSense politikalarını ihlal ettiğini tespit ettiyse, AdSense hesabınız sonsuza dek engellenmiş olabilir.

TO ne kadar alıyorsunuz?

AdSense TO'nuzu artırmanız gerektiğini düşünüyor musunuz?

Yorumlarda paylaşın ve TO ile ilgili karşılaştığınız tüm sorunları bizimle tartışın.

Umarım bu bilgiler sizin için yararlıdır. Bu konuyla ilgili herhangi bir sorunuz olursa lütfen çekinmeden yazın. Yardım etmeye çalışmaktan mutluluk duyacağız. uyanangenclik.com sitemizi kullandığınız için teşekkür ederiz.