At diğer figürlere benzemeyen ve daima sıçramadan ibaret olan orijinal bir hareketi vardır.
Atın bu hareketi yatık veya dik herhangi doğrultuda iki hane ilerledikten sonra sağ veya solda bulunan herhangi bir kareye oturmasından ibarettir.
Atın en büyük dezavantajı hareket yeteneğinin kısıtlı olmasıdır.
Örneğin a1 hanesindeki bir at h8 hanesine gidebilmek için altı hamle yapması gerekirken bir fil tek hamlede bunu başarabilmektedir.
Şekilde at e4 karesinde bulunmaktadır ve kırmızı ile işaretli olan alanlara gider.(d2,c3,c5,d6,f6,g5,g3,d2)
At diğer figürlerin üstünden atlama yeteneğine sahip olan tek taştır.
Diğer taşlar atın hareketini kısıtlamaz.
At f6 karesinde bulunan piyonu alabilir.