Taşların dizilişi Yukarıdaki gibidir.
Her iki oyuncunun da, sol tarafındaki en kenardaki kare siyah olmak zorundadır.
Oyunun başında iki tarafın sekizer piyonu (Eski dilde Paytak),
bir Şah ve Vezir (veya Ferz)
iki Kale (Azerbaycan ’da top, eski dilde ruh) ve
iki Atı vardır.
Satranç oyununda amaç, rakip şahı ele geçirmek yani "MAT" etmektir.
Figürlerin DeğerleriHer taşın kendine ait özelliği ve değeri vardır.
Taşların değerini hareket kabiliyetleri ve kontrol ettikleri kareler belirler. Aşağıda ki tabloda taşların kontrol edebildikleri kareler ve taşların yaklaşık değerleri verilmektedir. Göz önünde tutulması gereken nokta şudur ki bunlar kesin rakamlar değildir ve taşların değeri diğer taşlarla uyum sağladığı sürece artar, taşların uyumu ise her hamleyle değişebilir.
TAŞ DEĞER GİTTİĞİ KARE
Vezir 9-10 21-27
Kale 5 14
Fil 3 - 3,5 7-13
At 3 2-8
Piyon 1 1-2
Farklı kitaplar da farklı değerler bulunabilir.
Farklı rakamların kullanılması, taşların değerlerinin sadece etki altında bulundurulan hanelerin sayısına bağlı olmadığını ve kesin değerlerin olmadığını göstermektedir.
Partide meydana gelebilecek olanakların çokluğu yüzünden 'sabit bir kur' beklemek zordur.