1. “İbrahim ne Yahudi idi ne de Hıristiyan fakat o, hanif bir
müslümandı. Allah’a ortak koşanlardan da değildi.”
(Âl-i İmrân suresi, 67. ayet)
Bu ayetteki altı çizili kavramın anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Allah’ın varlığına inanan
B) Allah’ın birliğine inanan
C) Allah’ın mesajını getiren
D) Allah’ın merhametine sığınan
2. “De ki: “O, Allah’tır, tektir. Allah sameddir. Doğurmamış ve
doğmamıştır. O’nun hiçbir dengi yoktur.”
Bu surenin konusu aşağıdakilerin hangisidir?
A) Allah’ın ilmi
B) Allah’a iman
C) Allah’ın birliği
D) Allah’ın yaratıcılığı
3. “Eğer birden fazla yaratıcı olsaydı nasıl bir sonuçla karşılaşılırdı?”
Bu sorunun tevhit inancına uygun cevabı aşağıdakilerin hangisidir?
A) Aralarında iş bölümü yaparlardı.
B) Her birine düşen iş miktarı azalırdı.
C) Evreni yönetmek daha kolay olurdu.
D) Evrenin ahenk ve düzeni bozulurdu.
4. “O; yaratan, yoktan var eden, şekil veren Allah’tır. Güzel
isimler O’nundur.”
(Haşr suresi, 24. ayet)
Bu ayetten aşağıdaki sonuçların hangisi çıkarılamaz?
A) Allah, bizi her an görmektedir.
B) En güzel isimler Allah’a aittir.
C) Her şeyin yaratıcısı Allah’tır.
D) Allah, yoktan var edendir.
5. “Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka ilahlar olsaydı kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu.”
(Enbiya suresi, 22. ayet)
Bu ayette verilen mesaj aşağıdaki hangi kavramla
ilgilidir?
A) Emanet
B) İman
C) İhlas
D) Tevhit
6. “Allah gökleri gördüğünüz gibi direksiz yarattı. Yeryüzüne
de sizi sarsmasın diye sabit dağlar yerleştirdi ve orada
her türlü canlıyı yaydı.”
(Lokman suresi, 10. ayet)
Bu ayetin mesajı aşağıdakilerin hangisidir?
A) Hiçbir şey Allah’tan gizli kalmaz.
B) Allah’ın her şeye gücü yeter.
C) En güzel isimler Allah’a aittir.
D) Allah, her şeyi işitir ve görür.
7. “…De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu
ancak akıl sahipleri bunu düşünüp anlar.”
(Zümer suresi, 9. ayet)
Bu ayette aşağıdakilerin hangisi vurgulanmaktadır?
A) Bilgi sahibi olmaya gayret edilmelidir.
B) Sağlığı korumaya özen gösterilmelidir.
C) İnsanlara adaletle muamele edilmelidir.
D) Geçinmek için çalışmak teşvik edilmelidir.
8. Tabiatı inceleyen kişi, varlıkların mükemmelliğini ve aralarındaki kusursuz
uyumu görür. Bu durumun kendi kendine oluşamayacağını düşünür.
Bu durum, düşünen kişiyi aşağıdaki sonuçların hangisine götürür?
A) İnsanın evreni keşfetmesi gerektiğine
B) Yaratılmışların gücünün sınırlı olduğuna
C) Bunun güçlü bir yaratıcının işi olduğuna
D) Evrenin ve içindekilerin kendiliğinden olduğuna
9. “Sınıfımızda birden çok başkan olsaydı, her biri farklı hareket eder, sınıfımızda kargaşa çıkardı. Aynı şekilde birden çok yaratıcı olsaydı, - - - - .”
Bu boşluğa anlam akışına uygun olarak aşağıdaki
ifadelerin hangisi gelmelidir?
A) çalışmaya gerek kalmazdı.
B) evrende düzen kurulamazdı.
C) gelecek kaygısı yaşanmazdı.
D) bir düzene ihtiyaç duyulmazdı.
10. “Biz, gökten belli bir ölçüde su indirdik de (faydalanmanız
için) onu yeryüzünde tuttuk. Bizim onu tamamen gidermeye de muhakkak gücümüz yeter.”
(Mü’minun suresi, 18. ayet)
Bu ayette aşağıdakilerin hangisi vurgulanmıştır?
A) Allah yağmuru insanın hizmetine vermiştir.
B) Her varlık bir amaca hizmet etmektedir.
C) Tüm dünya, canlılar için yaratılmıştır.
D) Suyun israf edilmesi doğru değildir.
11. “Allah’ın, yaratmayı nasıl başlattığını, sonra bunu (nasıl)
tekrarladığını görmediler mi? Şüphesiz bu, Allah’a göre
kolaydır.”
(Ankebût suresi, 19. ayet)
Bu ayetten aşağıdaki sonuçların hangisi çıkarılamaz?
A) Allah her şeyin yaratıcısıdır.
B) Allah’ın yaratması süreklidir.
C) Yaratmak Allah için kolay bir iştir.
D) Allah insanın işini kolaylaştırmıştır.
12. Samimi olmak; dine içtenlikle bağlanmak, inanç ve ibadetlerinde yalnızca Allah’ın rızasını gözetmek demektir.
Bu tanım aşağıdaki kavramların hangisinin tanımıdır?
A) İlah
B) İlim
C) İhlas
D) İnfak
CEVAP ANAHTARI:
1. B
2. C
3. D
4. A
5. D
6. B
7. A
8. C
9. B
10. A
11 D
12. C