Hangileri hadislerin başındaki senedlerin işlevlerindendir?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Uyanan Gençlik

  • ******
  • Join Date: Kas 2010
  • Yer: HATAY
  • 7462
  • +547/-0
  • Cinsiyet: Bay
SORU: I. Sözün sahibine ait olup olmadığını, yani uydurma olup olmadığını bilme imkânı verirler.
II. Hadisin geçirdiği tarihsel süreci yansıtırlar.
III. İlimler tasnifindeki yerini, yakın ilimlerle ilişkilerini ve farklılıklarını ortaya koyarlar.
IV. Peygamberimizin fiziksel özellikleriyle yani dış görünüşüyle ve ahlâkî vasıflarıyla ilgilenir, o konudaki verileri, bilgileri toplar ve değerlendirirler.
V. Peygamberimizin mucizelerini konu edinen çalışmaları ortaya koyarlar.
Yukarıda verilen ifadelerden hangisi ya da hangileri hadislerin başındaki senedlerin işlevlerindendir?
A) I ve III
B) I ve II
C) II ve IV
D) III ve IV
E) I, III ve V



CEVAP: I ve II

Senedi olmayan bir hadisin, sözün sahibine ait olup olmadığını, yani uydurma olup olmadığını bilme imkânı yoktur.

Senedler, sözün sahibine ait olup olmadığını, yani uydurma olup olmadığını bilme imkânı verirler.

Hadislerin başındaki senedler bu işlevleri yanında aynı zamanda hadisin geçirdiği tarihsel süreci de yansıtırlar.

Hadislerin başına râvî zincirlerinin eklenmesi hadis âlimlerinin titizlikleri ve gayretleri sonucu gerçekleşmiştir. Bu Müslümanlara özgü bir uygulamadır.
Çünkü böyle bir uygulamaya dünya tarihinde başka bir uygarlık ve toplumda rastlanmaz.

Hadisçiler bunun farkındadırlar.
Hadis kaynakları “İsnad bu ümmete özgüdür” ifadesini sıkça tekrar ederler. İsnâdın başka toplumlarda da kullanıldığı şeklindeki iddialar dayanaktan yoksundur ve örnek olarak gösterilen uygulamalar yaygın ve sistematik değil, münferid ve istisnâ kabilindendir.

İsnâd sistemi, hadis nakleden, öğreten, hadis kitabı yazan kişilerin, bu hadisi kimden aldığını belirtmesi zorunluluğu üzerine kurulmuştur.