a) Kur’ân-ı Kerîm’de geçen hamr kelimesini Şafiîler şarap olarak anlamaktadır.
b) Şarap Kur’ân-ı Kerîm’de doğrudan yasaklanmıştır.
c) Hanefîler sarhoşluk veren her tür içkiyi hamr olarak anlamaktadır.
d) İçki içme suçunun cezasını kırk celde kabul edenler Hz. Ömer zamanına dayanmaktadır.
e) İçki içme suçunun cezasını seksen celde kabul edenler Hz. Peygamber’den gelen rivayetlere dayanmaktadır.
CEVAP: Şarap Kur’ân-ı Kerîm’de doğrudan yasaklanmıştır.
Şarabın (hamr) Kur’ân-ı Kerîm’de doğrudan yasaklanması (Mâide 5/90-91) nedeniyle Hanefîler, ondan az ya da çok içilmesini içki içme (şürb) suçunun oluşumu için yeterli görmektedirler. ̇