Tefsir Tarihi ve Usulü Ara Sınav Deneme Testi - IV

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ders Hocası

  • Hocanın Biri
  • *******
  • Join Date: Eki 2016
  • Yer: Hatay
  • 63863
  • +526/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Arif Arslaner
1. Kur’ân’ın resmî olarak bir cilt halinde toplanması ve çoğaltılması süreci dikkate alındığında hangi ifadenin doğru olduğu söylenebilir?
Hz. Osman döneminde resmî olarak bir cilt haline getirilmiştir.
Hz. Ebû Bekir döneminde nüshalar halinde çoğaltılmıştır.
Resmî olarak bir cilt halinde toplanması Hz. Ali’nin döneminde olmuştur.
Resmî olarak bir cilt haline getirilmesi Hz. Ebû Bekir döneminde olmuştur.
Hz. Peygamber hayatta iken resmî olarak cilt haline getirilmiştir.

2. Kur’ân’ın, vahyedildiği gibi korunması göz önüne alındığında hangisinin yer almadığı söylenebilir?
Önce Levh-i Mahfûz’a, sonra toplu halde Beytu’l-İzze’ye inmiştir.
Beytu’l-İzze’den sonra Resûlullah’a inmiştir.
23 yılda inmiştir.
Kur’ân’ın âyet ve sûreleri sadece ashâb tarafından ezberlenerek korunmuştur.
Çeşitli yazı malzemelerine yazılarak titizlikle korunmuştur.

3.  Peygamberimizin gerektiği durum ve şartlara göre hüküm koymakta olup tefsir yapmasına ne ad verilmektedir?
Beyan
Teşri’
Müphem
Mücmel
Müşkil

4. Bazı sahabiler naklin bulunmadığı yerde tefsir için neye başvurmamıştır?
Kur’an-ı Kerim
Sünnet
Kendi içtihadları
Peygamberin söylediklerine ve yaptıklarına
Halife

5.  Aşağıdakilerden hangisi tefsir ile te’vil arasındaki farklardan biri değildir?
Tefsîr, kesinlik arzeder; ancak te’vîl kesinlik ifade etmez.

Tefsîr, ekseriya âyetlerin lafızlarında, te’vîl ise manalarında görülür.

Tefsîrde hakikate delâlet ettiği için ekseriyetle tek bir anlam, te’vîlde ise yoruma müsait olması hasebiyle birden çok anlam söz konusudur.

Tefsîr hakikat yoluyla lafızların zâhirî manalarını, te’vîl ise onların içsel anlamlarını ortaya çıkarmaktadır.
 
Tefsîr bireysel ictihâdlara, te’vîlilâhî beyanlara dayalıdır.

6.  Batı’da en eski Kur’ân meâli, Latince olarak hangi tarihte hazırlanmıştır?
1143
1543
1453
1040
1234

7. Verilen konuların hangisinin doğruluğu konusunda anlaşmazlık yoktur?
Âyetlerin tertibi
İlk ve son nâzil olan âyetler
Sûrelerin tertibi
En kısa âyet
Sûrelerin isimlendirilmesi

8. Aşağıdakilerden hangileri Mekkî ayet ve surelerde geniş olarak ele alınan konulardandır?
I. Ahiret günü
II. Allah’ın birliği
III. İbadet ve muamelat

I
II
I-II
I-III
I-II-III

9. Aşağıdakilerden hangisi Mekkî ayetlerin özelliklerinden biridir?
Kısa ve sert seslidir.
Kısa ve yumuşak seslidir.
Uzun ve sert seslidir
Uzun ve yumuşak seslidir
Umumiyetle muhatabı duygusal yönden ikna etme amacı taşır

10.  Aşağıdakilerden hangisi Medeni olan ayet ve surelerin özelliklerinden değildir?
Dönemin başlangıcında Yahudiler ve Ehl-i kitaba karşı yumuşak ifadeler vardır
Hristiyanlara karşı sert bir üslup hâkimdir.
Münafıklarla ilgili hususlar ayrıntılı olarak yer almıştır
Savaş hükümlerine genişçe yer verilmiştir.
Özellikle paylaşma duygusunun güçlendirilmesi amaçlanmıştır.
 
11. Kur’ân’ın nâzil olmaya başladığı gün aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
Cuma
Pazar
Pazartesi
Salı
Perşembe

12. Aşağıdakilerden hangileri Şûrâ (42) 51’de ifade edilen vahyin iniş türlerindendir?
I. Peygamberin kalbine doğrudan yerleştirme
II. Bir perde arkasından bildirilmesi
III. Bir meleğin elçi olarak görevlendirilmesi
 
I
I-II
I-III
II-III
I-II-III

13.  Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Kur’ân’ın tamamını tefsîr ettiğini ileri süren ilk İslâm âlimi kimdir?
Gazâli
Süyûtî
Ubey b. Ka’b
Ebû Musâ el-Eş’arî
İbn Teymiyye
 
14. İbn Abbas’ın tefsîrde üstün mertebeye yükselmesinin sebeplerinden bahsedildiği “et-Tefsîr ve’l-Müfessirûn” adlı kitabın yazarı kimdir?
Atâ b. Ebî Rabâh
Abdullah b. Mes’ûd
Muhammed Hüseyin ez- Zehebî
Mücâhid b. Cebr
Tâvus b. Keysân

15. Aşağıdakilerden hangisi es-Sebu’t-tuvel’den birisi değildir?
Bakara
Kaf
Nisâ
Al-i İmran
A’râf

16.  Aşağıdakilerden hangisi Mekkî sûrelerin özelliklerinden birisi değildir?
İçinde “kellâ” lafzı olur.
Bakara hariç, içinde Peygamberlerin ve geçmiş milletlerin kıssaları anlatılır.
Cihâda izin verir ve cihad hükümlerini beyan eder.
Şirke ve putperestliğe karşı bir mücadele vardır.
İyi ahlaka sarılmaya ve istikamete teşvik eder.
 
17. Aşağıdakilerden hangisi Vahiyle ilham arasındaki farklardan biri değildir?
Vahiy yoluyla elde edilen bilgiler birbirleriyle çelişmez; ilham ile elde edilen bilgiler ise birbirleriyle çelişebilir.
 
Vahiy husisî, ilham ise umumidir.

Vahiy olayı son bulmuştur, ilham ise devam etmektedir.
 
Vahiy bağlayıcıdır, ilham ise bağlayıcı değildir.
 
Vahiy vasıtalı, ilham ise vasıtasız olarak tecellî eder.

18.  Mekke’de ilk vahiy kâtibi aşağıdakilerden hangisidir?
Abdullah b. Sa’d b. Ebî Sarh,
Ebû Bekir,
Ömer b. elHattâb,
Ali b. Ebî Tâlib,
Mu’âviye

19. Aşağıdakilerden hangisi, âyet adedi yüzden az olan sûreler için kullanılır?
el-Mufassal
el-Mesânî
el-Mi’ûn
es-Sebu’t-tuvel
Mekkî

20. Aşağıdakilerden hangisi “yedi kırâat” imamı arasında değildir?
İbn Kesîr,
Nafi,
İbn Âmir,
Ya’kûb
Ebû Amr
 

CEVAP ANAHTARI:
1. Resmî olarak bir cilt haline getirilmesi Hz. Ebû Bekir döneminde olmuştur.
2. Kur’ân’ın âyet ve sûreleri sadece ashâb tarafından ezberlenerek korunmuştur.
3. Teşri’
4. Halife
5. Tefsîr bireysel ictihâdlara, te’vîlilâhî beyanlara dayalıdır.
6. 1143 tarihinde hazırlanıp 1543 yılında İsviçre’de basılmıştır.
7. Âyetlerin tertibi
8. I-II
9. Kısa ve sert seslidir.
10. Hristiyanlara karşı sert bir üslup hâkimdir.
11. Pazartesi
12. I-II-III
13. İbn Teymiyye
14. Muhammed Hüseyin ez- Zehebî
15. Kaf  (Sebu’t-tuvel, en uzun yedi sûre demektir ve Kaf sûresi bu surelerden birisi değildir.)
16. Cihâda izin verir ve cihad hükümlerini beyan eder.
17. Vahiy husisî, ilham ise umumidir.
18. Abdullah b. Sa’d b. Ebî Sarh,
19. el-Mesânî
20. Ya’kûb