İslam İnanç Esasları Dönem Sonu Sınavı Deneme Testi - 1

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ders Hocası

  • Hocanın Biri
  • *******
  • Join Date: Eki 2016
  • Yer: Hatay
  • 63863
  • +526/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Arif Arslaner
1. Aşağıdakilerden hangisi imanın kelime karşılığını içermez?
A) Kendini borçlu hissetmek
B) Başkasına güven duygusu vermek
C) Güven içinde yaşamak
D) Kalben sükuna kavuşmak
E) Kendisine doğru görüneni itiraf etmek

2. İmanın dışarıdan bakarak anlaşılmamasının sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
A) İmanın, kalbî bir fiil olması
B) İmanın, sevinç içermesi
C) İmanın, karmaşık bir konu olması
D) İmanın, davranışlara etki etmesi
E) İmanın, insanları ahlâka yöneltmesi

3. İnkâr ile ilgili verilen aşağıdaki hükümlerden hangisi yanlıştır?
A) Dünya hayatında münafık olan kimseye Müslüman muamelesi yapılır.
B) Nankörlük anlamına gelen küfür sahibi dinden çıkmıştır.
C) Şirk, en büyük haksızlıktır.
D) Gizli şirk küfür değildir.
E) İrtidat bir inkarcılıktır.

4. Aşağıdakilerden hangisi bir Müslümanı tekfir etmek için yeterli bir nedendir?
A) Oruç tutmamak
B) İçki içmek
C) Namaz kılmamak
D) Ölçü ve tartıda haksızlık yapmak
E) Allah’ı inkâr etmek

5. Aşağıdakilerden hangisi İslâm inanç esaslarından biri değildir?
A) Kesinlik
B) Değişkenlik
C) Açıklık
D) Bölünmezlik
E) Beşeri müdahaleye açık olmamak

6. İslâm kelimesinin Kur’ân’daki anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Allah’a yönelme ve O’na teslim olma
B) Allah’a içten gelen bir bağlanış
C) Allah’a teslimiyetin gereğini yapmak
D) Tevhit inancını evrene yayma düşüncesine sahip olmak
E) Huzur ortamına girmek

7. Aşağıdakilerden hangisi Allah’ın sübûtî sıfatlarından biri değildir?
A) Vahdaniyet
B) Yaratma
C) Hayat
D) İlim
E) Görme

8. Allah’ın kendi kendine kâim olması ve başkasına ihtiyaç duymaması anlamına gelen selbî sıfat aşağıdakilerden hangisidir?
A) Vücûd
B) Kıyam bi nefsihî
C) Kıdem
D) Bekâ
E) Muhâlefetün li’l-havâdis

9. Aşağıdakilerden hangisi meleklerin görevlerinden biri değildir?
A) Müminleri desteklemek, kâfirlerin kalbine korku salmak
B) Tabiatın sevk ve idaresi ile meşgul olmak
C) Peygamberlere vahiy getirmek
D) İlahi kanunları icra etmek
E) Gaybı bilmek için çaba sarf etmek

10. Aşağıdakilerden hangisi latif ve gaybî varlıklardan biri değildir?
A) İnsanlar
B) Melekler
C) Şeytanlar
D) Cinler
E) Ruhlar

11. Allah’tan peygamberlere yönlendirilmiş aşkın/ilâhî bir mahiyete sahip olan vahiy, yapısı itibariyle nasıl bir bilgidir?
A) Deneysel bilgi
B) Sezgisel bilgi
C) Bilimsel bilgi
D) Metafiziksel bilgi
E) Duygusal bilgi

12. Aşağıdakilerden hangisi ilâhî hitabın (vahyin) şekillerinden biri değildir?
A) Herhangi bir vasıta olmadan mananın kalbe aktarılması, ilhâm veya rüyâ yoluyla gerçekleşmesi
B) Peygamberin kendisine vahyedilecek bilgiyi sezmesi
C) Allah’ın peygambere perde arkasından hitap etmesi
D) Allah’ın görünmeden konuşması
E) Cebrail isimli meleğin aracılık etmesi

13. Mucize ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Mucizeleri Allah yaratır.
B) Mûcize peygamberlik iddiasında bulunan insanların elinde gerçekleşir.
C) Mûcizeler alışılmış tabiat kanunlarına aykırıdır.
D) Peygamberler istedikleri zaman mûcize gösterebilirler.
E) Kur’an, Hz. Muhammed’in en önemli mûcizesidir.

14. Peygamberlik ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Peygamberlik görevi Allah tarafından verilir.
B) Peygamberler Allah’ın mesajını insanlara ulaştırırlar.
C) Peygamberler gaybı bilirler.
D) Hz. Muhammed son peygamberdir.
E) İnsanlar kendi çabalarıyla peygamberlik görevini elde edemezler.

15. Ahiret âleminin gerçekleşeceği ne tür bir bilgi ile bilinir?
A) Duyusal bilgiyle
B) Bilimsel bilgiyle
C) Gaybî bilgiyle
D) Sosyal bilgiyle
E) Fen bilgisiyle

16. “Kim zerre kadar bir iyilik yaparsa karşılığını görür. Kim de zerre miktarı bir kötülük yaparsa karşılığını görür (Zelzele, 99/6-8). Buna göre
yukarıda anlamı verilen ayetten hareketle aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) İyilikler ve kötülükler az olması halinde dikkate alınmaz.
B) İnsan, dünya hayatında yaptıklarının karşılığını âhirette görür.
C) Allah adaletlidir, hiç kimseye haksızlık yapmaz.
D) Dünya âhiretin tarlasıdır.
E) İnanan kimseler dünya ve âhiret mutluluğu için çalışmalıdır.

17. “İnsan Allah’ın iradesi karşısında rüzgârın önündeki bir yaprak gibidir. Rüzgâr nereye sevk ederse yaprak oraya uçar.”
Yukarıdaki “beşeri iradeyi” inkâr eden görüş aşağıdaki mezheplerden hangisinin kader ve kazâ inancı ile örtüşür?
A) Mu’tezile
B) Cebriyye
C) Eş’ariyye
D) Mâ’turîdîyye
E) Şia

18. Kader ve kaza inancının irtibatlı olduğu ilâhî sıfatlar aşağıdakilerin hangisinde birlikte ve doğru olarak verilmiştir?
A) Semi ve basar sıfatları
B) Kıdem ve beka sıfatları
C) Kıyam bizzat ve muhalefetün hilhavadis sıfatları
D) İlim, irade, kudret ve yaratma sıfatları
E) Kelam ve vahdaniyet sıfatlar

19. A şağıdaki eylemlerden hangisi inanmanın davranışa yansıyan sonuçlarından biridir?
A) Namaz kılmak
B) İçki içmek
C) Yalan söylemek
D) Yardımdan kaçınmak
E) Kavga etmek

20. Âhiret ameliyle dünya menfaati gözetmeye ne ad verilir?
A) İhsân
B) Riyâ
C) Takva
D) Günah
E) Şirk

CEVAP ANAHTARI:
1. A) Kendini borçlu hissetmek
2. A) İmanın, kalbî bir fiil olması
3. B) Nankörlük anlamına gelen küfür sahibi dinden çıkmıştır.
4. E) Allah’ı inkâr etmek
5. B) Değişkenlik
6. D) Tevhit inancını evrene yayma düşüncesine sahip olmak
7. A) Vahdaniyet
8. B) Kıyam bi nefsihî
9. E) Gaybı bilmek için çaba sarf etmek
10. A) İnsanlar
11. D) Metafiziksel bilgi
12. B) Peygamberin kendisine vahyedilecek bilgiyi sezmesi
13. D) Peygamberler istedikleri zaman mûcize gösterebilirler.
14. C) Peygamberler gaybı bilirler.
15. C) Gaybî bilgiyle
16. A) İyilikler ve kötülükler az olması halinde dikkate alınmaz.
17. B) Cebriyye
18. D) İlim, irade, kudret ve yaratma sıfatları
19. A) Namaz kılmak
20. B) Riyâ