İslam İnanç Esasları - Deneme Sınavı (Ara Sınav) - 2

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ders Hocası

  • Hocanın Biri
  • *******
  • Join Date: Eki 2016
  • Yer: Hatay
  • 63863
  • +526/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Arif Arslaner
1. Aşağıdakilerden hangisi latif ve gaybî varlıklardan biri değildir? 
A) İnsanlar
B) Melekler
C) Şeytanlar
D) Cinler
E) Ruhlar

2. Aşağıdakilerden hangisi Yahudi kutsal metni Tanah’a ait kitaplardan biri değildir?
A) Tekvin
B) Yuhanna’nın vahyi
C) I. - II. Samuel
D) Yeremya
E) Daniel

3. Vahiy ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Peygamberlerin din adına tebliğ ettikleri, her şey Allah tarafından kendilerine gönderilmiştir.
B) Peygamberler istedikleri her an vahiy alabilirlerdi.
C) Vahiy, Allah’ın peygamberlerine dilediği bilgileri doğruluğundan şüphe edilmeyecek şekilde bildirmesidir.
D) Vahyin içeriği, zamanı ve şekli tamamen Allah’ın iradesiyle belirlenmiştir.
E) Peygamberlere gerçekleşen vahiy, her hangi bir vasıta olmadan ilham veya rüyâ yoluyla veya ilâhî kelâmın belirli bir cisimde yaratılması ya da Cebrâil isimli meleğin aracılık etmesi şeklinde gerçekleşmiştir.

4. Din insana aşağıdakilerden hangisini temin etmez?
A) Ulvi duygular kazanmasını
B) Olaylar karşısında direnç kazanmasını
C) Geçim vasıtaları kazanmasını
D) Ruhî olarak gelişip moral ve güç kazanmasını
E) Madde karşısında eğilmeyip, metin olmasını

5. Aşağıdakilerden hangisinde, meleklerin ve cinlerin ortak özellikleri doğru verilmiştir?
A) Her ikisi de ateşten yaratılmıştır.
B) Farklı şekillere girebilirler.
C) Her ikisinin de iradeleri vardır.
D) İradelerini iyilik ve kötülük istikametinde kullanabilirler.
E) Cinler gaybı bilirler ancak melekler bilemezler.

6. Allah’tan peygamberlere yönlendirilmiş aşkın/ilâhî bir mahiyete sahip olan vahiy, yapısı itibariyle nasıl bir bilgidir?
A) Deneysel bilgi
B) Sezgisel bilgi
C) Bilimsel bilgi
D) Metafiziksel bilgi
E) Duygusal bilgi

7. Şeytan ile ilgili hakkında aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Hile ve tuzakları çok güçlüdür ve asla karşı konulamaz
B) İnsanı çeşitli yönlerden yaklaşarak aldatmaya çalışır.
C) İnsana vesvese vererek tuzağına düşürmek ister.
D) Ateşten yaratıldığı için insana üstünlük iddia etmiştir.
E) İnsanın apaçık bir düşmanıdır.

8. İslâm inanç esaslarının ilki ve en önemlisi aşağıdakilerden hangisidir? 
A) Allah’a iman
B) Peygamberlere iman
C) Kaza ve kadere iman
D) Meleklere iman
E) Kitaplara iman

9. Peygamberlerin tebliğ göreviyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
      
A) Allah; peygamberleri, kendi emir ve yasaklarını, dinin çeşitli hükümlerini insanlara ulaştırmak üzere görevlendirmiştir.
      
B) İnsanın yaratılışındaki temel gayeyi teşkil eden, Allah’a kulluğu, gereğince yerine getirebilmesi bağlamında peygamberlerin tebliği hayatî önem arz eder.
      
C) Peygamberler Allah’ın kendilerine vahyettiği mesajı sadece tebliğ ederler, kapalı kısımlarını insanların anlayacağı şekilde açıklamakla meşgul olmazlar. 
      
D) Peygamberler kendilerine indirilen ilâhî vahyi insanlara aktarmaları sırasında kendilerince bir katkıda bulunmaları mümkün olmayıp, aldıklarını aynen iletmek durumundadırlar.
      
E) Peygamberler tebliğ görevlerinde daima hatırlatıcı konumunda bulunmuş, zorlayıcı bir rol oynamamışlardır.

10. Hudûs ve imkân delilleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
      
A) Hudûs delili daha çok kelâm âlimleri, imkân delili ise İslâm filozoşarı tarafından kullanılmıştır.
      
B) Hudûs delili âlemin yaratılmışlığından ve sonradanlığından, imkân delili ise, âlemin yapısı itibarıyla bir başka varlığa muhtaç olmasından hareket ederek Allah’ın varlığını ispata çalışır.
      
C) Hudûs delili Kur’an’da imkân deliline göre daha net bir biçimde ifade edilmiştir.
      
D) Her iki delil de belirli öncüllerden hareket ederek Allah’ın varlığını ortaya koymaya çalışır.
      
E) Hudûs delili tümevarım yöntemini imkân delili ise tümdengelim yöntemini kullanmaktadır. 

11. İslâm’ın mucize anlayışıyla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
      
A) Allah nübüvvetle görevlendirdiği peygamberlerin doğruluklarını kanıtlamak amacıyla tabiat kanunlarını aşan bazı olaylarla onları desteklemiştir.
      
B) Mucizeler insanın sadece duyularına hitap eder.
      
C) Mucizeler hiç bir zaman insanların güç yetirebileceği olaylar değildir.
      
D) Allah’ın izni, iradesi ve gücüne bağlı olarak gerçekleşen mucizeler yalnız peygamberlerin veya onlara teklifte bulunan insanların isteğiyle gerçekleşmezler.
      
E) Son peygamberin en büyük mucizesi Kur’ânı Kerîm olmuştur.

12. Mucize ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Mucizeleri Allah yaratır.
B) Mûcize peygamberlik iddiasında bulunan insanların elinde gerçekleşir.
C) Mûcizeler alışılmış tabiat kanunlarına aykırıdır.
D) Peygamberler istedikleri zaman mûcize gösterebilirler.
E) Kur’an, Hz. Muhammed’in en önemli mûcizesidir.

13. Aşağıdakilerden hangisi Allah’ın sübûtî sıfatlarından biri değildir?
A) Vahdaniyet
B) Yaratma
C) Hayat
D) İlim
E) Görme 

14. Günümüzde yapılan İslâm dini tarifi ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Vahiy yoluyla Allah’tan alınmıştır.
B) Hz. Muhammed’in temel öğreti ve esaslarını içerir.
C) İlk uygulamalarını bizzat Hz.Muhammed’in kendisi göstermiştir.
D) Zamanla Müslüman toplumlar tarafından insanlığın diğer birikimlerinden Faydalanmıştır.
E) İnsanlık tarihinin bütün birikimlerini kapsar.

15. Peygamberliğin temel özellikleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
      
A) Peygamberler isteyen herkese her zaman mucize gösterirler.
      
B) Peygamberlik Allah Teâlâ’nın kulları arasından seçtiği şahıslara lutfettiği ve insanların kendi istek ve çabalarıyla elde edemeyecekleri bir görevdir.
      
C) Her ümmete kendi dilleriyle hitap eden peygamber gönderilmiştir.
      
D) Peygamberlerin kesin sayısı hakkında kesin bir rakam vermek mümkün değildir.
      
E) Peygamberler Allah’ın kendilerine bildirdikleri dışında gaybı bilmezler.

16. İslâm kelimesinin Kur’ân’daki anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Allah’a yönelme ve O’na teslim olma
B) Allah’a içten gelen bir bağlanış
C) Allah’a teslimiyetin gereğini yapmak
D) Tevhit inancını evrene yayma düşüncesine sahip olmak
E) Huzur ortamına girmek

17. Aşağıdakilerden hangisi Hıristiyan kutsal metni hakkında doğru değildir?
      
A) Hıristiyan kutsal metni Kitâb-ı Mukaddes, Eski ve Yeni Ahid olmak üzere iki ana bölümden oluşmaktadır.
      
B) Yeni Ahid’de Matta, Markos, Luka ve Efeslilere Mektup olmak üzere dört İncîl vardır.
      
C) Yeni Ahid’de İncîller, Resullerin İşleri, Pavlus’un Mektupları, Genel Mektuplar ve Yuhanna’nın Vahyi olmak üzere yirmi yedi kitap bulunmaktadır.
      
D) Pavlus’un mektupları Yeni Ahid’in en erken yazıya geçirilen metinleridir.
      
E) Hıristiyanlığın kutsal metni Kitâb-ı Mukaddes Eski ve Yeni Ahid’i meydana getiren kitaplarıyla Trente Konsili'nde tespit edilmiştir.

18. Hıristiyan geleneğine göre, kutsal kitap inancıyla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
      
A) Suriye’deki Hıristiyanlar Luka; Yunanistan’daki Hıristiyanlar ise Matta İncili’ni kullanmışlardır.
      
B) Hıristiyanlığın kutsal kitabı Eski ve Yeni Ahid’den meydana gelen Kitâb-ı Mukaddes’tir.
      
C) Hıristiyan inancına göre Tanrı’nın ezelî, ebedî ilahî vahyi İsa’da gerçekleşmiştir, vahiy İsa’nın kendisi olup, Yeni Ahid metinleri ise o vahyi tasvir etmektedir.
      
D) Hıristiyanlar Kitâb-ı Mukaddes’i oluşturan yazıların tamamının Kutsal Ruh tarafından ilham edilmiş Tanrı kelâmı olduğuna inanmışlardır.
      
E) Hıristiyanlar Tanrı’nın İsa’yla yaptığı ahdi yeni kabul etmişler ve bu ahdin yazılı belgeleri addedilen metinlere de Yeni Ahid ismini vermişlerdir.

19. Aşağıdakilerden hangisi Allah’ın varlığıyla ilgili olarak İslâm âlimleri arasında şöhret bulan delillerden biri değildir? 
A) Hudûs delili
B) İmkân delili
C) Gaye delili
D) Nizam delili
E) Şefkat delili

20. İnanç esaslarının en temel özelliği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Zamanın şartlarına göre değişmesi 
B) Bazı esasların zaman içinde terk edilmesi 
C) Zamanla hiçbir değişiklik göstermemesi
D) Her millete şartlarına uygun inanç esası uygulanması 
E) Herkese içinden geldiği gibi inanmanın serbest olması 



CEVAP ANAHTARI:
1. A) İnsanlar
2. B) Yuhanna’nın vahyi
3. B) Peygamberler istedikleri her an vahiy alabilirlerdi.
4. C) Geçim vasıtaları kazanmasını
5. B) Farklı şekillere girebilirler.
6. D) Metafiziksel bilgi
7. A) Hile ve tuzakları çok güçlüdür ve asla karşı konulamaz
8. A) Allah’a iman
9. C) Peygamberler Allah’ın kendilerine vahyettiği mesajı sadece tebliğ ederler, kapalı kısımlarını insanların anlayacağı şekilde açıklamakla meşgul olmazlar. 
10. E) Hudûs delili tümevarım yöntemini imkân delili ise tümdengelim yöntemini kullanmaktadır. 
11. B) Mucizeler insanın sadece duyularına hitap eder.    
12. D) Peygamberler istedikleri zaman mûcize gösterebilirler.
13. A) Vahdaniyet
14. E) İnsanlık tarihinin bütün birikimlerini kapsar.
15. A) Peygamberler isteyen herkese her zaman mucize gösterirler.
16. D) Tevhit inancını evrene yayma düşüncesine sahip olmak
17. B) Yeni Ahid’de Matta, Markos, Luka ve Efeslilere Mektup olmak üzere dört İncîl vardır.
18. A) Suriye’deki Hıristiyanlar Luka; Yunanistan’daki Hıristiyanlar ise Matta İncili’ni kullanmışlardır.
19. E) Şefkat delili
20. C) Zamanla hiçbir değişiklik göstermemesi